Przedział pasażerski E-Pace pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. W poduszce powietrznej kierowcy panowało zbyt małe ciśnienie, aby zapobiec niewielkiemu kontaktowi głowy z kierownicą. Mimo, że kontakt nie był wystarczająco poważny, aby spowodować mierzalne obrażenia, samochód został ukarany, a ocena ochrony głowy kierowcy obniżona do wystarczającej. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jaguar pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach z piszczeli manekina, ochrona goleni kierowcy została oceniona jako słaba. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, na pełnej szerokości, ochrona zarówno kierowcy jak i pasażera była wystarczająca lub dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. E-Pace zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, unikając lub łagodząc kolizje przy wszystkich prędkościach testu.
E-Pace zdobył maksymalną ilość punktów w próbach dynamicznych - czołowego zderzenia oraz bocznych zderzeń - za ochronę manekina 6-cio i 10-letniego manekina, z dobrymi wynikami dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których E-Pace jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
E-Pace posiada aktywny system ochrony pieszych. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większą odległość od twardych elementów w komorze silnika. Jaguar pokazał, że system działa niezawodnie dla pieszych o różnej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym samochód został przetestowany z maską w podniesionym położeniu. Uzyskano dobre i wystarczające wyniki na prawie całej powierzchni maski. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była również co najmniej wystarczająca, natomiast ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana - odnotowane zostały zarówno dobre jak i bardzo słabe wyniki. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy wykrywaniu pieszych, unikając lub łagodząc kolizję w większości scenariuszy testu.
E-Pace posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń oraz ogranicznik prędkości. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem, tak samo jak autonomiczny system hamowania awaryjnego, który wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich.