Punto sprawdził się podczas testów. Kabina okazała się stabilna, a drzwi mogły być otwarte po zderzeniu w normalny sposób. Niestety, głowa pasażera uderzyła w przedni panel, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń w przypadku innego rodzaju zderzenia. Tylko 2-pktowy tylny centralny pas to zbyt mało by ochronić pasażera przed obrażeniami brzucha i kręgosłupa. Foteliki posiadały etykiety niskiej jakości i nie zapeweniły dzieciom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa: zbyt duże przesunięcie do przodu w trakcie wypadku.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
919 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Zniszczenia kabiny nie zagroziły bezpieczeństwu pasażerów. Kierownica przesunęła się nieznacznie, ale brak kontaktu z klatką piersiową. Przednie pasy są wyposażone w napinacze z ogranicznikami co pozwala ograniczyć nacisk, który jednak jest nieco zbyt duży. Fiat zapowiada poprawki.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Podczas wstępnych testów wykryto wysokie ryzyko obrażeń klatki piersiowej kierowcy. Ostatnie wyniki jednak wykazują wiele poprawek, nawet mimo braku bocznej poduszki powietrznej. To bardzo dobry wynik jak dla tak małego auta.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
17 pkt (61%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
40 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Punkty za ochronę głowy dorosłego i młodszego pieszego. Brak amortyzacji nóg to duży minus, ale ogólnie dobry wynik. |
Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik 3-latka został zamontowany przy pomocy pasów dorosłego. Dzięki temu ochrona przed przesunięciami w przód była bardzo dobra, jednak boczna wypada już nieco gorzej. Również głowa nie jest wystarczająco bezpieczna - uderza w drugi fotelik podczas zderzenia bocznego. Niski wynik w przypadku etykiet - niejasne, mało widoczne i łatwe do usunięcia.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Lineaccessory
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy Mega-baseprzodem do kierunku jazdy
|