Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 164 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Fiat Punto S60 1.2 1999

Punto sprawdził się podczas testów. Kabina okazała się stabilna, a drzwi mogły być otwarte po zderzeniu w normalny sposób. Niestety, głowa pasażera uderzyła w przedni panel, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń w przypadku innego rodzaju zderzenia. Tylko 2-pktowy tylny centralny pas to zbyt mało by ochronić pasażera przed obrażeniami brzucha i kręgosłupa. Foteliki posiadały etykiety niskiej jakości i nie zapeweniły dzieciom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa: zbyt duże przesunięcie do przodu w trakcie wypadku.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 919 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Zniszczenia kabiny nie zagroziły bezpieczeństwu pasażerów. Kierownica przesunęła się nieznacznie, ale brak kontaktu z klatką piersiową. Przednie pasy są wyposażone w napinacze z ogranicznikami co pozwala ograniczyć nacisk, który jednak jest nieco zbyt duży. Fiat zapowiada poprawki.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Podczas wstępnych testów wykryto wysokie ryzyko obrażeń klatki piersiowej kierowcy. Ostatnie wyniki jednak wykazują wiele poprawek, nawet mimo braku bocznej poduszki powietrznej. To bardzo dobry wynik jak dla tak małego auta.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 17 pkt (61%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 40 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Punkty za ochronę głowy dorosłego i młodszego pieszego. Brak amortyzacji nóg to duży minus, ale ogólnie dobry wynik.

Zabezpieczenie dziecka

Fotelik 3-latka został zamontowany przy pomocy pasów dorosłego. Dzięki temu ochrona przed przesunięciami w przód była bardzo dobra, jednak boczna wypada już nieco gorzej. Również głowa nie jest wystarczająco bezpieczna - uderza w drugi fotelik podczas zderzenia bocznego. Niski wynik w przypadku etykiet - niejasne, mało widoczne i łatwe do usunięcia.

1,5 - letniego Kiddy Lineaccessory przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Mega-baseprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Fiat Punto S60 1.2