Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wskazują na dobrą ochronę nóg i ud kierowcy oraz pasażera. Citroen udowodnił również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Auto uzyskało maksymalną notę za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej poważnego zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej była 'słaba', co pokazały pomiary obciążenia manekina. Zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa 'marginalne'.
Oba manekiny dzieci zostały umieszczone w fotelikach przodem do kierunku jazdy. W każdym z przypadków przednie przesunięcie głowy nie było nadmierne, a boki fotelików właściwie chronią dzieci w czasie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem związanym z umieszczaniem fotelika na przeciw aktywnej poduszki powietrznej nie jest dostępna we wszystkich europejskich językach i nie została uwzględniona w ocenie przez Euro NCAP.
W większości krytycznych dla głowy pieszego obszarów, maska zapewnia bardzo słabą ochronę i nie otrzymała ani jednego punktu. Zderzak wypadł 'dobrze' jeśli chodzi o nogi pieszego.
Wszystkie wersje DS3 są wyposażone w ESC, system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa oraz ogranicznik prędkości w standardzie.