Przedział pasażerski Z4 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Podobnie, pełną ilość punktów przyznano w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, z dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Z4 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. W próbach działania, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji z innymi pojazdami we wszystkich scenariuszach testu.
Dla manekina dziecka 6-cio letniego siedzącego na miejscu przedniego pasażera, została zapewniona dobra ochrona zarówno w próbie zderzenia czołowego jak i zderzenia bocznego. Ochrona dziecka 10-cio letniego nie została oceniona. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Fotel pasażera nie został dopuszczony do instalacji jednego z fotelików ISOFIX. W pozostałych przypadkach, wszystkie typy fotelików dla których Z4 jest zaprojektowane mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Z4 posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym próby zostały przeprowadzone z maską w pozycji podniesionej. Wyniki testów prawie wyłącznie dobre lub wystarczające. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy została oceniona jako dobra. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się wystarczającą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako dobra.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w znacznej większości scenariuszy. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.