Z4 to samochód na 4 gwiazdki. Uszkodzenie karoserii było bardzo niewielkie, drzwi kierowcy po uderzeniu pozostały mocne i praktycznie nienaruszone. Auto, podczas zderzenia czołowego, było testowane z opuszczonym dachem by otrzymać wyniki przy największym ryzyku uszkodzeń, podobnie przy uderzeniu bocznym. Ponieważ BMW Z4 posiada tylko 2 siedzenia, nie uwzględniono testów z użyciem fotelików dziecięcych. Jednak jest możliwe umieszczenie takiego na przednim siedzeniu więc sprawdzono oznaczenia i ostrzeżenia. Ochrona pieszego była przeciętna.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Roadstery |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1335 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
System ochrony bazuje na podwójnych niepowiązanych poduszkach powietrznych dla kierowcy i pasażera. Każdy pas posiada napinacze z ogranicznikami napięcia, które sprawują się dobrze by zabezpieczać klatkę piersiową. W końcowej fazie zderzenia, głowa kierowcy zsunęła się z poduszki uderzając w deskę rozdzielczą. Konstrukcja BMW okazała się silna i wytrzymała, tylko niewielkie zniekształcenie w obszarze deski rozdzielczej, progu oraz nieznaczne uszkodzenie podłogi. Jednak kolana kierowcy są zagrożone ze strony twardych elementów wnętrza auta.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawierający poduszki powietrzne na tułów spisuje się dobrze i robi wrażenie. Głowa kierowcy podczas zderzenia miała kontakt z szyną dachu, ale nie do tego stopnia by spowodować obrażenia.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
41 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Poziom ochrony był przeciętny. Krawędź maski nie wymagała testów, bo jej wysokość i kształt nie powodują zagrożeń. Pewne jej górne części zabezpieczają nogi pieszego, ale boki i zderzaki są "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Obydwa siedzenia były zajęte przez "dorosłe" manekiny, brak więc było miejsca na foteliki. Dopuszczalne jest umieszczenie takiego na przednim siedzeniu pasażera. Jednakże nalepka na szybie ostrzegająca przed potencjalnymi zagrożeniami takiej czynności była niejasna i nietrwała.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|