Przedział pasażerski X5 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Natomiast poduszka kolanowa kierowcy nie napełniła się prawidłowo. Wynik za ten obszar ciała został obniżony. BMW nie wykazało, że struktury w desce rozdzielczej nie stworzą ryzyka urazu dla pasażerów o odmiennej posturze i siedzących w różnych pozycjach. W związku z tym ochrona kolana, uda oraz obszaru miednicy kierowcy została oceniona jako słaba. Po stronie pasażera nie ma poduszki kolanowej i ochrona została oceniona jako dobra. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była co najmniej dostateczna zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierną ochronę tej części ciała; pozostałe obszary ciała były dobrze chronione. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego oraz bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio i 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których X5 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem jednego fotelika Grupy I w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń, gdzie zagłówek nie pozwala aby tył fotelika prawidłowo ustawił się w zblokowanej pozycji.
X5 posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system wykrywał pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, samochód został przetestowany z maską w podniesionej pozycji. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub dostateczna na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą lub dostateczną ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Niestety ochrona miednicy była bardzo słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości prób funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością, unikając lub łagodząc kolizje, również w warunkach nocnych w przypadku pieszych.
X5 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą lub dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie. Asystent prędkości używa kamery oraz map cyfrowych to określenia lokalnych ograniczeń prędkości, pozwalając kierowcy ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.