Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta terenowe |
Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
Masa | 2090 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Konstrukcja samochodu okazała się wytrzymała mimo minimalnych zniekształceń podłogi i drzwi. Przemieszczenie pedałów kontrolnych w normie. Jednak klatki piersiowe kierowcy i pasażera są wysoko obciążone, dodatkowo ryzykują oni obrażeniami kolan ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. Środkowy tylny pas jest 3-punktowy co daje duże lepsze zabezpieczenie niż w przypadku 1-punktowego. Dodatkową ochronę zapewnia fakt, że środkowy pas nie może być użyty do momentu aż tylne siedzenie nie będzie prawidłowo umocowane.
X5 spisuje się bardzo dobrze, co jest właściwe dla wszystkich samochodów tej serii, poduszki chroniące głowę są bardzo efektywne. Typ cylindryczny poduszek jest bardziej wrażliwy na zmianę pozycji głowy podczas wypadku. Jednak nie chronią pasażerów na tylnych siedzeniach, chociaż tylne poduszki powietrzne są dostępne za dodatkową opłatą.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 2 pkt (7%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 30 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Wysokie nadwozie jest problemem dla pieszych, szczególnie dla dzieci i X5 nie jest tutaj wyjątkiem. Przód auta jest "nieprzyjazny" choć przednia krawędź została oceniona nieco lepiej. Mimo wszystko niska nota. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Specjalne mocowania i foteliki ISOFIX zostały zastosowane w przypadku każdego z "dzieci". W zderzeniu czołowym głowy obojga były wystarczająco chronione. Natomiast podczas uderzenia bocznego żadne nie miało dostatecznej ochrony. 1,5-roczne doznało dużego nacisku na kark podczas zderzenia czołowego, co jest w tym przypadku często spotykane. Ostrzeżenia przed używaniem fotelika na przeciw poduszki powietrznej były niewystarczające. |
|
1,5 - letniego | BMW Junior przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy |