Kabina pasażerska podczas uderzenia czołowego pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera z przodu, BMW wykazało, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom zajmującym inne miejsca siedzące. X3 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako słaba. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenia prze urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie odczytów z manekinów w testach zderzania czołowego i bocznego X3 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego, zgubił tylko ułamek punktu za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacje dostarczone kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej są niewystarczające. Stałe etykiety informują o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika w przypadku aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Zderzak zapewnia dobrą ochronę dla nóg pieszego. Jednak cała frontowa krawędź maski zapewnia słabą ochronę. W większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka maska zapewnia ochronę ocenioną jako słabą lub marginalną. W obszarach, które mogą uderzyć głowę dorosłego maska zapewnia głównie dobrą ochronę.
Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem standardowego wyposażenia X3 i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa obejmuje tylko kierowce i pasażera. X3 nie jest dostępna z ogranicznikiem prędkości.