Euro NCAP przeprowadziło nowy test BMW X1, z uwagi na pojawienie się w standardzie systemu ESC (ESP). Część wyników uległa zmianie część pozostała bez zmian w stosunku do testu z poprzedniego roku. Kabina pasażerska jest stabilna w trakcie zderzenia czołowego, a wgniecenie elementów przednich nie przekracza 5 mm. Pomiary obciążenia manekinów zapewniają o dobrej ochronie kolan oraz ud przednich pasażerów. BMW zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Model uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego, w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona tylko jako wystarczająca. Podobny poziom zabezpieczenia jeśli chodzi o ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie zderzenia od tyłu.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia manekinów, model uzyskał maksymalną notę za ochronę 1,5-rocznego dziecka w czasie testów dynamicznych. Przednie przesunięcie głowy 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie było nadmierne, a w trakcie zderzenia bocznego, głowy obojga dzieci są prawidłowo chronione przez foteliki. Istnieje możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera w serwisie BWM, a tym samym umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Wyraźna i jasna etykieta dostatecznie ostrzega przed używaniem fotelika tyłem w powyższy sposób, bez uprzedniej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera.
W ostatnim czasie Euro NCAP zmieniło nieco metodę przeprowadzanie tego testu, dlatego w tym przypadku test przeprowadzono po raz kolejny. Zderzak uzyskał komplet punktów za ochronę nóg pieszego, krawędź maski nie uzyskała natomiast ani jednego punktu. Większość krytycznych dla głowy dziecka pieszego pól maski zapewnia dobrą ochronę, również na bokach. Podobnie dobry poziom zabezpieczenia zanotowany w przypadku głowy dorosłego, oprócz pól wokół przedniej szyby.
BMW X1 zapewnia system ESC w standardzie we wszystkich dostępnych wersjach. Również system przypominających o zapięciu przednich pasów dostępnych jest w wyposażeniu standardowym.