Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, panel przedniej szyby wgniótł się o mniej niż 5mm. Pomiary obciążenia manekinów wskazują na dobrą ochronę kolan kierowcy oraz pasażera. BMW wykazało również taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. Auto uzyskało komplet punktów za test zderzenia bocznego, dobre zabezpieczenie wszystkich obszarów. Jeśli chodzi o bardziej poważne zderzenie ze słupem, pomiary wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa również 'marginalne'.
Na podstawie pomiarów obciążenia, X1 zdobyło maksymalną liczbę punktów za ochronę 1,5 rocznego dziecka w czasie testów zderzeniowych. Przednie przesunięcie głowy 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem do kierunku jazdy, było dobrze kontrolowane, oba manekiny były właściwie chronione. Przednia poduszka pasażera może zostać unieruchomiona przez dealera BMW by umożliwić montaż fotelika tyłem. Przejrzysta etykieta ostrzega przed niebezpieczeństwem używania fotelika "tyłem" na przednim siedzeniu bez uprzedniej dezaktywacji poduszki powietrznej.
Zderzak uzyskał maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak przednia krawędź maski wykazała 'słabą' amortyzację i nie otrzymała punktów. W większości z krytycznych dla głowy dziecka obszarów, maska zapewnia dobrą ochronę, nawet na zewnętrznych krawędziach. W przypadku dorosłego również dobry wynikł, słabo wokół przedniej szyby.
X1 posiada ESC jako wyposażenie standardowe we wszystkich modelach. Również system przypominający o zapięciu pasów przednich pasażerów dostępny jest w standardzie.