Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i do tych posadzonych w innych pozycjach. W teście bariery bocznej, model i3 zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinie wykazały niedostateczną ochronę klatki piersiowej. Przednie fotele i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model BMW i3 zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie dostarczana jest jednak o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.
Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Jednakże, frontowa krawędź zderzaka nie zdobyła żadnych punktów, za kiepską ochroną obszaru miednicy. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego z słabym wynikiem wskazywanym tylko u sztywnych filarów przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje jedynie przednie siedzenia. W pojeździe może zostać zamontowany system rozpoznawania znaków, który informuje kierowcę o ograniczeniu prędkości. Kierowca może wtedy użyć ogranicznika prędkości. System ten jednak nie podlegał ocenie przez Euro NCAP.