Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 094 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW i3 standard trim, LHD

BMW i3 standard trim, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1250 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
57%
Zabezpieczenie przechodnia
55%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. BMW pokazało, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i do tych posadzonych w innych pozycjach. W teście bariery bocznej, model i3 zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinie wykazały niedostateczną ochronę klatki piersiowej. Przednie fotele i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Model BMW i3 zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie dostarczana jest jednak o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 57 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Jednakże, frontowa krawędź zderzaka nie zdobyła żadnych punktów, za kiepską ochroną obszaru miednicy. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego z słabym wynikiem wskazywanym tylko u sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
14,8 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 55 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje jedynie przednie siedzenia. W pojeździe może zostać zamontowany system rozpoznawania znaków, który informuje kierowcę o ograniczeniu prędkości. Kierowca może wtedy użyć ogranicznika prędkości. System ten jednak nie podlegał ocenie przez Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer