Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Luksusowe auta |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1485 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Po zderzeniu karoseria była stabilna, a drzwi zostały uszkodzone w minimalnym stopniu. Lewe przednie koło uderzyło w podłogę kierowcy rozrywając szew karoserii i powodując odsłonięcie łuku koła. Poduszki sprawowały się dobrze, a ograniczniki pasów zredukowały nacisk na klatkę piersiową w porównaniu z pierwotnymi testami. Twarde punkty w rejonie kolan powodują zagrożenie obrażeniami nóg i miednicy.
Boczne poduszki na głowę i tułów są tutaj standardem. Poduszki powietrzne chroniące głowę są tak zaprojektowane by zabezpieczać również przed zagrożeniami z zewnątrz. Jednak, jak dotąd Euro NCAP nie może dodać za to dodatkowych punktów. Tylne drzwi samochodu otworzyły się w trakcie testów, powodując ryzyko wypadnięcia pasażerów z pojazdu. Poduszka na klatkę piersiową chroni ramiona, żebra i brzuch kierowcy, ale w mniejszy stopniu niż w innych testowanych samochodach.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
BMW ma na tym polu jeszcze wiele do zrobienia. Przód auta jest twardy i nie do przyjęcia. 12 z 18 pól oceniono na "złe". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Rysunek ACEA na poduszce powietrznej i ostrzeżenie w języku angielskim i niemieckim na przedniej szybie informuje o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika na siedzeniu pasażera. Nie ostrzegają one jednak przed ryzykiem śmierci czy poważnych obrażeń. Nalepka na szybie może być również łatwo usunięta. Manekiny dzieci umieszczone w fotelikach BMW Junior były dobrze chronione. Te foteliki nie spełniają jednak regulacji R44.03, ponieważ pasy nie są oznaczone odpowiednimi kolorami. Ostatecznie, nie chroniły również głów dzieci podczas zderzenie bocznego. |
|
1,5 - letniego | BMW Junior przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | BMW Juniorprzodem do kierunku jazdy |