Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1225 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
W zderzeniu czołowym zanotowano duże zniekształcenia przedniej części. Kabina jest niestabilna, drzwi kierowcy zostały uszkodzone, a belka wspierająca deskę rozdzielczą została prawie oddzielona od auta. Drzwi kierowcy po uderzeniu można było otworzyć, ale wymagało to użycia siły, drzwi pasażera otworzyły się bez problemu. Kierownica przesunęła się o 223 mm do tyłu i o 14 mm do góry. Podłoga została uszkodzona, a pedały przesunęły sie o 321 mm w głąb. Standardowa poduszka powietrzna uruchomiła się późno i nie zapewniła bezpieczeństwa. Ochrona szyi była dobra, ale ochrona klatki piersiowej z powodu zagrożenia ze strony deski rozdzielczej i kierownicy została oceniona jako "słaba", dodatkowe zagrożenie w przypadku innych rozmiarów czy pozycji kierowcy. Zabezpieczenie kolan - "marginalne": w przypadku innej pozycji ryzyko uderzenia w kolumnę kierowniczą lub deskę rozdzielczą. Duże uszkodzenie podłogi to ryzyko dla stóp i kostek. Po testach stopa manekina utkwiła między podłogą, a materiałem przeciwogniowym. Pomimo nacisku pasów na klatkę piersiową ochrona pasażera była dobra.
Głowa i miednica kierowcy są dobrze chronione, ale zabezpieczenie klatki piersiowej oceniono na "słabe", a dla tułowia - "złe".
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 2 pkt (13%) |
Zderzenie boczne | 8 pkt (50%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 9 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona głowy dziecka spełniła wymagane standardy. 2 krytyczne punkty były powyżej średniej, ale jeden poniżej. W przypadku zabezpieczenia ud i nóg - żadne z 3 wymaganych punktów nie spełnia wymogów. Ochrona głowy dorosłego: 1 z 5 punktów został oceniony pozytywnie. Testy wypadły nie najlepiej. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Pas bezpieczeństwa dorosłego nie gwarantuje dziecku ochrony w pierwszych momentach zderzenia. Manekiny w trakcie wypadku przemieszczają się w przód, mimo, że głowy nie uderzają w przednie siedzenia to ryzyko obrażeń jest poważne. Etykiety z instrukcjami nie są jasne. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |