Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 094 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

BMW 3-series 1997

Karoseria auta okazała się wyjątkowo niestabilna podczas zderzenia czołowego i kierowca ryzykował śmiertelne uszkodzenie klatki piersiowej. Duże przesunięcie kierownicy może powodować obrażenia, twarde elementy deski rozdzielczej - urazy kolan, miednicy i ud. W testach zderzenia bocznego ochrona tułowia kierowcy nie spełnia wymogów standardów z 1998 dla nowych modeli.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1225 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

W zderzeniu czołowym zanotowano duże zniekształcenia przedniej części. Kabina jest niestabilna, drzwi kierowcy zostały uszkodzone, a belka wspierająca deskę rozdzielczą została prawie oddzielona od auta. Drzwi kierowcy po uderzeniu można było otworzyć, ale wymagało to użycia siły, drzwi pasażera otworzyły się bez problemu. Kierownica przesunęła się o 223 mm do tyłu i o 14 mm do góry. Podłoga została uszkodzona, a pedały przesunęły sie o 321 mm w głąb. Standardowa poduszka powietrzna uruchomiła się późno i nie zapewniła bezpieczeństwa. Ochrona szyi była dobra, ale ochrona klatki piersiowej z powodu zagrożenia ze strony deski rozdzielczej i kierownicy została oceniona jako "słaba", dodatkowe zagrożenie w przypadku innych rozmiarów czy pozycji kierowcy. Zabezpieczenie kolan - "marginalne": w przypadku innej pozycji ryzyko uderzenia w kolumnę kierowniczą lub deskę rozdzielczą. Duże uszkodzenie podłogi to ryzyko dla stóp i kostek. Po testach stopa manekina utkwiła między podłogą, a materiałem przeciwogniowym. Pomimo nacisku pasów na klatkę piersiową ochrona pasażera była dobra.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Głowa i miednica kierowcy są dobrze chronione, ale zabezpieczenie klatki piersiowej oceniono na "słabe", a dla tułowia - "złe".

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 2 pkt (13%)
Zderzenie boczne 8 pkt (50%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 9 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona głowy dziecka spełniła wymagane standardy. 2 krytyczne punkty były powyżej średniej, ale jeden poniżej. W przypadku zabezpieczenia ud i nóg - żadne z 3 wymaganych punktów nie spełnia wymogów. Ochrona głowy dorosłego: 1 z 5 punktów został oceniony pozytywnie. Testy wypadły nie najlepiej.

Zabezpieczenie dziecka

Pas bezpieczeństwa dorosłego nie gwarantuje dziecku ochrony w pierwszych momentach zderzenia. Manekiny w trakcie wypadku przemieszczają się w przód, mimo, że głowy nie uderzają w przednie siedzenia to ryzyko obrażeń jest poważne. Etykiety z instrukcjami nie są jasne.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

BMW 3-series