Przedział pasażerski BMW Serii 1 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. BMWi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i BMW Serii 1 zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały marginalną ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Seria 1 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. Ze względu na brak dobrego wyniku dla próby zagłówków foteli przednich, dodatkowe punkty dla AEB nie mogły zostać przyznane.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione i BMW Serii 1 zdobyło maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Seria 1 jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
BMW Serii 1 posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony i siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; również w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako dobra.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.