Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 334 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi Q7 50 TDI quattro S line, LHD

Audi Q7 50 TDI quattro S line, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2165 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.2 pkt | 92 %

Przedział pasażerski Audi Q7 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. Audi wykazało, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. Niestety ochrona klatki piersiowej była marginalna, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako marginalna dla klatki piersiowej tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Q7 zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona wszystkich ważniejszych obszarów ciała również była dobra. W tym teście Q7 ponownie zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego. Audi Q7 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.5 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu dziecięcych manekinów. Dzięki czemu Q7 zdobyło maksymalną ilość punktów w obu testach. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej - system ten został doceniony. Audi informuje, że środkowe siedzenie drugiego rzędu oraz opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu są nieodpowiednim miejscem do montowania fotelików. W pozostałych miejscach wszystkie kontrolne instalacje zostały zakończone pomyślnie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata Youngster
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.3 pkt | 71 %

Audi Q7 posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Audi pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach, poza słupkami szyby czołowej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów skuteczność działania również została oceniona jako dobra.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
9,9 pkt
Głowa
17,2 pkt
Miednica
1,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,4 pkt
AEB Pieszy
4,8pkt
AEB Rowerzysta
5,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.5 pkt | 72 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ostrzegając kierowcę i dokonując łagodnej korekty toru jazdy. System interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych, bardziej krytycznych, sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,7 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi Pre Sense
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry