Przedział pasażerski Audi Q7 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. Audi wykazało, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. Niestety ochrona klatki piersiowej była marginalna, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako marginalna dla klatki piersiowej tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Q7 zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona wszystkich ważniejszych obszarów ciała również była dobra. W tym teście Q7 ponownie zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego. Audi Q7 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu dziecięcych manekinów. Dzięki czemu Q7 zdobyło maksymalną ilość punktów w obu testach. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej - system ten został doceniony. Audi informuje, że środkowe siedzenie drugiego rzędu oraz opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu są nieodpowiednim miejscem do montowania fotelików. W pozostałych miejscach wszystkie kontrolne instalacje zostały zakończone pomyślnie.
Audi Q7 posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Audi pokazało, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach, poza słupkami szyby czołowej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; w przypadku rowerzystów skuteczność działania również została oceniona jako dobra.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ostrzegając kierowcę i dokonując łagodnej korekty toru jazdy. System interweniuje bardziej zdecydowanie w niektórych, bardziej krytycznych, sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.