Przedział pasażerski pojazdu Audi Q4 e-tron pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzyło się Audi, wykazała, że Q4 byłby łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, zarówno kierowcy jak i pasażera z tyłu. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów, w związku z czym pojazd uzyskał maksymalna liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Q4 e-tron został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Testy poduszki wypadły dobrze, zapewniając dobra ochronę. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Audi Q4 e-tron w standardzie zostało wyposażone w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.
Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Q4 e-tron zapewniał dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Dzięki temu pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Q4 e-tron zostało zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w prawie wszystkich testowanych miejscach, poza słupkami szyby czołowej, gdzie ochrona była słaba. Maska zapewniała dobrą ochronę nóg pieszego, ale ochrona miednicy była słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na pieszych została oceniona jako adekwatna, natomiast reakcja na rowerzystów jak marginalna.
Q4 e-tron został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System rozpoznawania znaków drogowych jest dostępny jako opcja, w związku z czym nie został uwzględniony w ocenie. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.