Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 219 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi A3 1.4 'Attraction', LHD

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1235 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 95 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera zajmującego miejsce z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pozostałym pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. Samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed urazami klatki piersiowej kierowcy ocenione zostało jako odpowiednie. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 87 %

Oba manekiny uzyskały odpowiednią ochronę podczas wpływu czołowego oraz bocznego. Minimalizujący przy tym ryzyko uszkodzeń ciała elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. System informujący kierowcę o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie daje jasnej informacji, za co system nie otrzymał nagrody. Umieszczone na stałe, na osłonach przeciwsłonecznych etykiety jasno informują o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Babysitter
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Babysitter
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 74 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. W obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka oraz głowę osoby dorosłej zderzak również otrzymał maksymalną liczbę punktów. Jednak w obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub głowę osoby dorosłej maska oferowała ochronę kiepską lub marginalną.

Głowa
19,6 pkt
Miednica
1,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia pojazdu I spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem i obejmuje wszystkie miejsca. Obecnie ogranicznik prędkości nie jest dostępny dla modelu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia