Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31

Lata produkcji: 2016 – 2024
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Joe2024
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 540d 320KM 235kW
Samochód ma prawie same zalety, Cechuje się świetnymi osiągami i niewiele spala paliwa, a przy spokojnej jeździe można na pełnym zbiorniku przejechać 1000 km. Poza tym bardzo dobrze wygląda, zwłaszcza w pakiecie M, który posiadam. Świetnie też hamuje, a mam sportowe hamulce, podobnie jak skrzynię biegów. Sportowe zawieszenie oraz bardzo dobre wyciszenie najbardziej mnie zaskoczyły w tym samochodzie. Jest też zasadniczo bezawaryjny. Jedynie zepsuła się pompa AdBlue, którą musiałem wymienić wraz ze zbiornikiem. Koszt z robocizną ok. 3800 zł. Samochodem przejechałem ok. 115.000 km.
4,3
~Jacoon77
BMW Seria 5 G30-G31
Touring 530d 265KM 195kW
Auto do podróżowania na dużych dystansach, pożeracz kilometrów. Ładne, wygodne, ma dobre osiągi i do tego jest ekonomiczne. Do miasta obiektywnie nieco za duże, ale można się przyzwyczaić. Hamulce M pakiet świetne. Satysfakcja z prowadzenia gwarantowana. Nieporozumienie to dodatkowe funkcje infotainment za abonament (info o korkach przykładowo) oraz brak Android auto w mojej wersji systemu i brak opcji upgrade przez BMW (można kupić na rynku niezależne rozwiązanie, chińskie...). Na szczęście fabryczna nawigacja jest bardzo sprawna. Za taką cenę wymaga się po prostu więcej.
4,4
~Hubs
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 2.0 530i 252KM 185kW
Samochod jest swietny, bezpieczny, szybki i dobrze wykonany. Silnik 2.0 252KM xDrive wystarczy do sprawnego przemieszczania sie. Prowadzi sie naprawde dobrze i precyzyjnie. W porownaniu do F10 (ktora mialem poprzednio), jest to ewolucja pod wzgledem komfortu i prowadzenia, nie rewolucja. Ergonomia nie jest jednak mocna stroną tego pojazdu. Malo schowkow, brakuje mi takiego malego do przechowywania drobiazgow w stylu monety, Ladowarka bezprzewodowa jest raczej slaba, nie laduje jak uzywasz apple car play. Paradoksalnie jest dosc malo miejsca w srodku, tym bardziej, ze to ponad 5 metrowy samochod. z Tylu jest dosc ciasno. z perspektywy kierowcy jest OK, masz wrazenie, ze jestes obudowany samochodem.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 G30-G31
4,2 – 15,3
l/100 km
5,4 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
BMW Seria 5 G30-G31
Touring Facelifting 3.0 530d 286KM 210kW
Auto ma fajne przyśpieszenie , na tyle że aż szkoda nie wykorzystać :) Dużo kręcę się na krótkich trasach tak około 3-5 kilometrów i tu średnia około 9 litrów przy normalnej jeździe. Jeszcze nie sprawdzony na dłuższej trasie ale przy około 250 kilometrów spokojnie miedzy 5,7 - 6,5 litra przy w miarę spokojnej jeździe do około 8 litrów przy dynamicznej . Jest to dobry wynik w porównaniu do poprzednika F11 2,0 d 184 km RWD to wyniki zbliżone ale już jazda i praca silnika to duży plus dla 3.0 d 286 km AWD :) Na razie mogę polecić po przejechaniu tylko 5 tys. kilometrów.
6,0
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Auto super oszczędne. Średnie 7l/100 km zima, ładowanie sporadyczne, od tankowania do tankowania na przestrzeni 3000 km. Myślę że jak na te osiągi jest to rewelacyjny wynik i już nie wrócę do diesla. Bąk starcza mi na 500km + prąd w zależności od tego ile się Ładujemy. Na akumulatorze zasięg minimum 20 km przy prędkościach typu 130-140, oraz 45 km Jeśli jedziesz powoli. Dodatkowo samochód odzyskuje energię podczas jazdy także co jakiś czas możesz kilka kilometrów przyjechać na prądzie. Ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tak niskim spaniem jak przy dieslu.
6,2
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 3.0 530d 286KM 210kW
Samochód ma duży przedział spalania, można nim jeżdzić sportowo i palić 9 litrów. Jeżdżąc normalnie 7-7,5 l. Spokojna jazda to średnie spalanie w mieście na poziomie 6 l. Spalania trasa: 100 kmh: 4 l/100kmh 120 kmh: 4,5-4,8 l/100kmh 130 kmh: 5- 5,2 l/100kmh 140 kmh: 5,5-6 l/100kmh 160 kmh: 7 l. 180 kmh: 8-8,5 l/100kmh 200 kmh: 9,5-10,5 l/100kmh vmax 253 kmh: 13-16 l/100kmh Spalania miasto (włączony tryb eco który nie zmienia zbytnio pracy silnika , ale szybciej puszcza nas w tryb żeglowania na biegu jałowym i wykorzystuje więcej danych z radaru w celu odzyskiwania energii elektrycznej na rekuperacji): Spokojna jazda po terenie miejskim : 5 l/100kmh - bez korków. Normalna jazda po terenie miejskim : 6-7 l/100kmh - bez korków. Dynamiczna jazda po terenie miejskim : 8+ l/100kmh - bez korków. Samochód pali rewelacyjnie jak na osiągi i swoją wagę. To głównie za sprawą dużego momentu obrotowego który maksymalnie wykorzystuje moc silnika (pojazd pędząc stałą prędkością 180 kmh na autostradzie zużywa raptem 80-100 koni mechanicznych). Powyższe odnosi się do normalnej jazdy przeciętnego kierowcy, jeśli ktoś wariuje samochodem - żaden ranking spalania nie będzie do tego adekwatny. Moje średnie spalanie z 55 k km, to 6,9, ale samochód jest dużo na trasach, gdzie przy aktualnym ruchu niewiele człowiek pogoni.... na tą średnią składają się zarówno podróże -130 kmh na tempomacie jak i również jazda w nocy - 180-210 kmh. Po mieście spokojna jazda.
BMW Seria 5 G30-G31