Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy Å›redniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastÄ…piÅ‚a model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedajÄ…ce siÄ™ auto wÅ›ród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazÅ‚ on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobyÅ‚ szereg nagród i wyróżnieÅ„ (w tym tytuÅ‚ Åšwiatowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzÄ™du miejsce w czoÅ‚owej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostÄ™pna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1300-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 94,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Wyciszenie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Adam
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW
Jeżeli ktoś kupuje BMW z silnikiem 318i i później narzeka na dynamikę jazdy to po prosty wiadomo, że nie stać go na wersję typowo sportową. Każdy wie, że to najsłabsza jednostka silnikowa i na torze nie pojeździ. Żona jeździ od 2 miesięcy i muszę powiedzieć, że wrażenia są bardzo dobre. Wybór nie wynikał z przywiązania do marki a były brane pod uwagę: BMW, Mercedes i Audi. Trójka była bezkonkurencyjna. Kupcie sobie "Panowie Mistrzowie Kierownicy" Fiestę Sport i ścigajcie się z wiatrem. Powodzenia.
4,7
~Piotr
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW
To moje pierwsze BMW, poza motocyklem. Przesiadłem się z dwuletniego passata który był znakomitym połykaczem kilometrów. Jednak BMW jest fantastyczne. Juz pierszwy kontakt z autem daje pewnośc że ma się do czynienia z marka premium. Za paskiem nikt sie nie oglądał a za 3 często ludziska zerkają. Seksowny design, znakomita ergonomia, perfekcyjna 8 stopniowa skrzynia, wyciszenie auta bajka, jadąc 140 autostradą odnosi się wrażenie że pyka się 80 km/h. W środku panuje cisza, czasem wyłączam radio żeby usłyszeć coś spod maski. Natomiast na zewnątrz daje się słyszeć ładny niemal rasowy dżwięk dochądzący z wydechu. Mimo że w swoim życiu przejechałem juz ponad pół miliona km to jednak zakradam się do garażu, odpalam maszynę i jadę przed siebie z banaem na twarzy jak nastolatek który dostał swoje pierwsze w zyciu auto :-). Aktualny przebieg 3200km. Formularz nie pozwolił mi wybrać przebiegu 1000 km
4,8
~Afli
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW
Pierwsze moje BMW i jestem zachwycony prowadzeniem, jakością wykonania, ergonomią i rozwiązaniami zastosowanymi w tym aucie. Proporcje i wygląd jak dla mnie to klasa sama w sobie ale to już rzecz gustu. Silnik bardzo kulturalnie pracuje i 156 KM jest wystarczające na tą masę. Oczywiście że 250 KM byłoby super ale wydawać 50% więcej aby urwać 2 sekundy do 100 to nie dla mnie tym bardziej, że to ten sam motor. Dziwią mnie opinie w których oceniający kupili 156 KM i wymagają osiągów jak przy 300 KM. To auto jest dynamiczne a przy tym pali średnio 7 litrów na 100 km przy dość szybkiej jeździe (100 - 110 i 130 na S-kach) - właściwie jeździ jak Civic 182 KM. Aktywny tempomat w zestawieniu z automatyczną skrzynią sprawdza się rewelacyjnie - obowiązkowa opcja do dokupienia. Żałuję tylko, że nie skusiłem się na lepsze hamulce - te seryjne są zbyt "drewniane" (i to jest jedyny minus w aucie). Może wymiana klocków na jakieś sportowe pomoże bo te seryjne musza spełniać normy Eco.

Usterki BMW Seria 3 G20-G21

Liczba wpisów: 8
uszkodzony sterownik
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 330e 292KM 215kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
W pojeździe doszło do uszkodzenia sterownika odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie pojazdu. Pojazdu nie można było otworzyć z kluczyka, nie działał także system bezkluczykowy. Wymieniono sterownik oraz antenę. Usterka przy przebiegu 550 kilometrów (zaraz po odbiorze pojazdu od sprzedawcy).
Problem z domykaniem przednich drzwi
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW od 2019
  • wnÄ™trze
  • 14 tys. km
Przednie drzwi kierowcy nie domykają się przy normalnym zamykaniu. Tzn. raz na 4-5 zamknięć, trzeba ponownie otworzyć drzwi i zamknąć je z dołożeniem siły podczas ich przyciągania. Problem jest o tyle irytujący, że dopiero w chwili ruszania jest problem, ponieważ pojazd widzi otwarte drzwi. Zgłosiłem już to do BMW za tydzień mam serwis. Pozdrawiam MR
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
głośny gwizd powietrza przy przednich słupkach
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320d 190KM 140kW od 2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 6
Od nowości w aucie powyżej 140 km/h występuje głośny i nasilający się gwizd powietrza. Nie mylić z naturalnym szumem przy wyższych prędkościach. Dżwięk o wysokiej częstotliwości praktycznie uniemożliwia normalne podróżowanie. Serwis na razie bezradny a wiem, że mój przypadek nie jest jedyny. Poza tym auto super
5 komentarzy
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna