Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Allroad

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Audi A6 to ósma już generacja luksusowej limuzyny segmentu premium, generacja o nazwie C8 stanowi ewolucję stylistyki poprzedniego modelu (C7) ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych elementów, które pojawiły się z nowym A8 i A7. Limuzyna z Ingolstadt mierzy  4939 mm długości, 1886 mm szerokości i 1457 mm wysokości, rozstaw osi wynosi 2924 mm. Bagażnik pomieści tyle, co w poprzedniej generacji (530 l), jest bardziej ustawny, a dostęp do niego ułatwiony.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C8 Allroad – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4951 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2110 mm
Wysokość 1497 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1542 mm
Rozstaw osi 2925 mm
Rozstaw kół - przód 1645 mm
Rozstaw kół - tył 1611 mm
Zwis przedni 921 mm
Zwis tylny 1105 mm
Prześwit 170 mm
Prześwit 4x4 184 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1055 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 999 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1467 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1436 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1176 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1978 mm
Wysokość progu załadowczego 681 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Krzysztof
Audi A6 C8
Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW
Dostałem to auto na dłuższe testy, bo miałem je po prostu kupić. Niestety po przejechaniu niewielkiej w sumie ilości kilometrów, zrezygnowałem z zakupu i oddałem auto do salonu. Auto dostałem w konfiguracji za 550 tys zł i ani przez chwilę nie poczułem się jak w czymś co kosztuje ponad pół miliona złotych. Wewnątrz jakość materiałów jest ok ale takie "niedoróby" jak choćby brak złącz usb dla tylnej kanapy(rozumiem, ktoś zapominał skonfigurować), albo dość głośne wnętrze (znowu muszę zrozumieć, że ktoś zapomniał o laminowanych szybach za 3000 przy tej wartości) burzą efekt całości, czy ogólna szara szarość. Najgorszym i koszmarnym zarazem doznaniem była reakcja skrzyni biegów i silnika na polecenia kierowcy. Oglądałem testy wielu recenzentów motoryzacyjnych i pomyślałem sobie - przesadzają !!!! Ale nie przesadzają. Samochód, który ma 350 KM i 700 Nm zastanawia się nad każdą reakcja w nieskończoność! Po co mi ta moc i ten moment skoro nie mogę z nich skorzystać w każdej chwili ? Sam silnik pracuje bardzo dobrze ale same reakcje na wciśniecie gazu są po prostu żenujące !!!!! Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności
4,9
~BART
Audi A6 C8
Allroad 3.0 45 TDI 231KM 170kW
Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Zależało mi na v6 z uwagi na dynamikę oraz na dźwięk silnika. Już wersja 45 TDI daje radę. Ma tzw. duże płuco co potęguje efekt wciskania w fotel. Wydaje się że audi ma więcej mocy. V6 brzmi bardzo szlachetnie i dyskretnie. Super. Ten allroad to złoty środek. Można zapierdzielać na autostradzie 180-200 z taką lekkości i ciszy w bardzo rozsądnym spalaniem. Zawieszenie wtedy automatycznie obniża się do najniższej wartości automatycznie co daje poczucie dużej stabilności i bezpieczeństwa. Z drugiej strony wjazd na nieutwardzone drogi to pestka. Lekki teren też jest do ogarnięcia lecz trzeba być ostrożnym. Samochód podnosi się do 18,5 cm prześwitu Żeby nie było tak pięknie silnik w połączeniu ze skrzynią biegów ma wadę. Reakcja na gaz następuje z bardzo dużym opóźnieniem. Nie da się do tego przyzwyczaić. Przeszkadza w jeżdzie
4,1
~Pro
Audi A6 C8
Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW
C8 okazała się ... downgrade'owaną C7ką. Jeździłem wcześniej A6 C7 Allroad 3.0TFSI (310KM) z 2013 oraz poliftową C7 3.0TDI 320KM z 2016r. Obie były lepsze od aktualnego modelu pod względem odczuć i przyjemności jazdy i użytkowania.

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 27
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
12 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Allroad