Mały samochód miejski klasyfikowany w grupie premium segmentu A, produkowany od 2010 roku
(w Polsce od 2011 roku). Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Cygnet Concept z 2009
roku. Wersja studyjna i produkcyjna powstały w oparciu o Toyotę iQ. Stworzenie Cygneta wymusiły
na marce restrykcyjne unijne przepisy dotyczące emisji spalin. By uniknąć kar, Aston Martin musiał
zmniejszyć średnie zużycie paliwa swoich samochodów przez wprowadzenie bardziej ekologicznego auta. Nie budował go jednak od podstaw, a jedynie we współpracy z Toyotą przeprojektował jej
model iQ.
czytaj więcej
Nabywcom Cygnetów powinni dziękować przyszli właściciele pełnokrwistych Astonów. Dzięki tym
pierwszym, ci drudzy wciąż mogą cieszyć się z jazdy pięknymi, paliwożernymi autami. Nie zmienia to
faktu, że brytyjska marka poszła po najmniejszej linii oporu, przerabiając jedynie malucha Toyoty.
~Powagosław
Panie i panowie, dożyliśmy chwili, kiedy można kupić nowego Aston Martina bez konieczności
rujnowania swoich finansów aż po grób. Zaraz, tyle mam zapłacić za Toyotę? Chociaż nie, to nie jest
dziecko ani Astona, ani Toyoty. Najdroższego malucha wszechczasów stworzyła Unia Europejska.
~Luzacjusz