Peugeot 406 - z Francji też dobre?

Dlaczego lubimy niemieckie samochody? Fakt, w Polsce jest ich całkiem sporo, może to dlatego, że żyjemy z Niemcami po sąsiedzku? A może dlatego, że ich samochody stały się synonimem trwałości w oczach sporej części naszych kierowców? Cóż, auta wytwarzane w Japonii też górują w rankingach niezawodności, a niemiecką "sztywność" czasem warto zastąpić francuską finezją. Jaki jest Peugeot 406?

Tu warto zadać sobie jedno pytanie: „Wolę naprawiać samochód młotkiem, czy cieszyć się osiągami?”. Leciwe silniki 1.9TD 75-92KM i 2.1TD (109KM) zabijają kulturą pracy i płynnością jazdy na drodze – a raczej brakiem jednego i drugiego. Są za to sprawdzone i trwałe, a w codziennych dojazdach do pracy spiszą się idealnie – szczególnie w przypadku tej mocniejszej wersji. Na drugim biegunie znajdują się za to nowoczesne 2.0HDi oraz 2.2HDi – zrywne, ciche, kulturalne i drogie w naprawach. Szczególnie, jeśli chodzi o filtr cząstek stałych i koło dwumasowe redukujące drgania. Cóż – nie można mieć wszystkiego, ale warianty HDi mają naprawdę sporo do zaoferowania. A czym kusi sam samochód?

Jeśli ktoś spodziewa się komfortu po francuskim samochodzie, to się nie zawiedzie. Zawieszenie całkiem sprawnie wybiera nierówności, choć w zakrętach dość mocno wychyla się. Mimo tego nad samochodem łatwo jest zapanować, ale jego żywiołem jest raczej spokojniejsza jazda. Miękkie i wygodne fotele tylko do tego nakłaniają. W chwili premiery konsola urzekała – na tle poprzednika wyglądała abstrakcyjnie jak Madonna w hinduskiej wiosce. Dzisiaj prezentuje się po prostu zwyczajnie, ale zarazem czytelnie. Z powodu awersji Francuzów do pokręteł całość opanowały przyciski – są duże i łatwe w obsłudze. Skórzana tapicerka, czy nawigacja to już rzadkie dodatki, choć tą drugą i tak lepiej sobie odpuścić – nie jest zbyt czytelna, a Polska jest dla niej ciemnogrodem i zasięg map do naszego kraju nie dociera. Jednak elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komplet przednich poduszek powietrznych, czy w nowszych wersjach klimatyzacja nie są już rzadkością. W kombi można też dostać dodatkową kanapę w bagażniku ustawioną tyłem do kierunku jazdy. Co prawda bagaże trzeba będzie trzymać na kolanach, ale przynajmniej do samochodu wejdą dodatkowe osoby.

Są auta, które jakością dorównują chińskim zabawkom, a cenią się jak szwajcarskie zegarki. Peugeot 406 ma jednak świetny stosunek ceny do jakości, a także sporo oferuje. W takim razie lepsza jest niemiecka poprawność, czy francuska finezja? Na to każdy sam musi sobie odpowiedzieć, ale w tym przypadku ta druga kwestia jest całkiem niezłym wyborem.

Niniejszy artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy TopCar, która użyczyła auto ze swojej aktualnej oferty do testu i sesji zdjęciowej
http://topcarwroclaw.otomoto.pl/
ul. Królewiecka 70
54-117 Wrocław
e-mail: top-car@neo.pl
tel: 71 799 85 00

Dodano: 10 lat temu,
autor: Michał Rogoziński,
zdjęcia: Michał Rogoziński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .