Czy warto kupić: używany Peugeot 106 (od 1991 do 2003)
Lekki, zwinny, oszczędny, tani w zakupie i późniejszym utrzymaniu. Aby w pełni cieszyć się atutami najmniejszego modelu z lwem na masce, trzeba przymknąć oko na ubogie wyposażenie i ograniczoną przestronność kabiny. Czy warto kupić używanego Peugeota 106?
Od 1998 roku archaiczny już 106 musiał stawiać czoła wewnętrznej konkurencji – urodziwemu Peugeotowi 206. Sprzedawał się gorzej, jednak nie na tyle, by istniały przesłanki do zatrzymania linii produkcyjnej. Do 2003 roku sprzedano 2,8 mln egzemplarzy. Używane Peugeoty 106 wciąż są ciekawą propozycją dla osób szukających praktycznego, taniego i trwałego środka transportu. Polecamy usportowione wersje (XSi, Rallye, S16), jak również wersje specjalne (m. in. Chamonix, Jeans, Newlook, Symbio, Quiksilver) ze wzbogaconym wyposażeniem oraz kolorowymi akcentami w kabinie.
Zalety:
+ Niski koszt zakupu i utrzymania
+ Spektrum silników i wersji
+ Dobrze zestrojone zawieszenie
Wady:
- Kondycja najtańszych egzemplarzy
- Koszt doprowadzenia do ładu poważnie zaniedbanego auta
- Mizerne wyposażenie (szczególnie samochodów z początku produkcji)
Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 100-150 zł
Tarcze i klocki (przód): 100-180 zł
Sprzęgło (komplet): 150-350 zł
Przykładowe ceny ofertowe:
1.1, 1993 r., 216100 km, 1 tys. zł
1.0, 1998 r., 230000 km, 2,6 tys. zł
1.1, 1998 r., 72000 km, 3,8 tys. zł
1.5 D, 1999 r., 143500 km, 4,6 tys. zł.