Czy warto kupić: używany Nissan Primera (od 2002 do 2007)
Odważnie stylizowana i dobrze wyposażona limuzyna klasy średniej nie odniosła rynkowego sukcesu. Nie budzi również większego zainteresowania na rynku wtórnym, więc ceny topnieją relatywnie szybko. Czy warto kupić używanego Nissana Primera P12?
Pierwsza generacja Primery pojawiła się w salonach Nissana w 1990 roku. Sześć lat później koncern przedstawił Primerę P11. W 2002 roku, czyli po fuzji Nissana i Renault, przyszedł czas na Primerę P12. Nie jest to jednak japońskie Renault, jak twierdzą złośliwi. Prace nad Primerą ruszyły przed zacieśnieniem międzykoncernowych relacji.
Wysokoprężna 2.2 Di: Przez pierwszy rok Nissan oferował Primerę z silnikiem 2.2 Di. Autorska konstrukcja Nissana posiada łańcuchowy napęd rozrządu, turbinę o stałej geometrii oraz bezpośredni wtrysk realizowany przez pompę wtryskową. Kultura pracy silnika może nie jest najwyższa, ale motor jest tańszy w naprawach od zmodernizowanego 2.2 dCi, który jest zasilany Common Railem oraz posiada turbinę z kierownicą spalin.
Zalety:
+ Przestronne wnętrze
+ Bogate wyposażenie
+ Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości
Wady:
- Specyficzna stylizacja
- Przeciętna jakość wykonania
- Spora awaryjność
Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 80-300 zł
Tarcze i klocki (przód): 270-480 zł
Sprzęgło (komplet): 340-800 zł
Przykładowe ceny ofertowe:
2.2 Di, 2002 r., 209000 km, 9 tys. zł
1.9 dCi, 2003 r., 196000 km, 13 tys. zł
2.0, 2005 r., 228000 km, 16 tys. zł
1.8, 2007 r., 130000 km, 24 tys. zł