Czy warto kupić: używane Suzuki Liana (od 2001 do 2007)

Produkowany w Japonii kompakt nie zachwyca prezencją i właściwościami jezdnymi, ale jest trwały, przyzwoicie wyposażony i relatywnie tani. Czy warto kupić używane Suzuki Liana?

Suzuki od lat stawia na oryginalność i tworzy samochody, które wypełniają nisze między klasycznymi modelami o ugruntowanej pozycji. W segmencie C, gdzie od lat królują kolejne generacje Golfa, Astry i Corolli, japoński koncern oferował model Baleno – poprawny i trwały, jednak w żaden sposób nie wyróżniający się z tłumu.

Lianę można z czystym sumieniem polecić kierowcom, którzy szukają trwałego i względnie nowego samochodu za rozsądne pieniądze. Kto ponad wszystko ceni design lub wrażenia z jazdy, powinien omijać kompaktowe Suzuki szerokim łukiem.

Polecane silniki

Benzynowy 1.6: W japońskich samochodach zazwyczaj najlepiej sprawdzają się silniki benzynowe. Tak też jest w przypadku Liany. 106-konne 1.6 16V jest trwałe, wystarczająco elastyczne, a w cyklu mieszanym spala niecałe 7,5 l/100km. W podobnych warunkach Liana 1.4 DDiS spali ok. 5,2 l/100km. Turbodiesel z francuskim rodowodem irytuje wąskim zakresem obrotów użytecznych i sporą turbodziurą. Przy większych przebiegach wzrasta też prawdopodobieństwo wystąpienia kosztownej usterki. Turbodiesel pochodzi z półek koncernu PSA. Naprawy nie powinny być problemem – części są dostępne, a mechanicy znają konstrukcję motoru. Warto jednak pamiętać, że za skrótem DDiS kryje się Diesel Direct injection by Suzuki – japońscy inżynierowie zmodyfikowali osprzęt i elektronikę turbodiesla, więc nie wszystkie części są wymienne ze stosowanymi we francuskich samochodach. Czy warto zaryzykować? Zakup Liany z turbodieslem można polecić osobom pokonującym duże ilości kilometrów. Podczas jazdy wyłącznie po mieście znacznie lepiej sprawdzi się motor benzynowy.

Zalety:
+ Niewielka awaryjność
+ Wystarczające wyposażenie
+ Rozsądny stosunek ceny do jakości

Wady:
- Specyficzna stylizacja nadwozia i wnętrza
- Przeciętne właściwości jezdne
- Ograniczona podaż używanych egzemplarzy

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 140-360 zł
Tarcze i klocki (przód): 220-700 zł
Sprzęgło (komplet): 240-500 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.6 16V, 2001 r., 157000 km, 8 tys. zł
1.6 16V AWD, 2003 r., 201000 km, 12 tys. zł
1.4 DDiS, 2005 r., 1640000 km, 14 tys. zł
1.6 16V, 2007 r., 71000 km, 22 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Rafał Nowak
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .