Czy warto kupić: używana Skoda Octavia II (od 2004)

Praktyczna, przestronna i wystarczająco dobrze wyposażona. Dodajmy do tego świetnie zestrojone zawieszenie, szeroką gamę silników i mamy hit, który przez dziewięć lat od premiery będzie cieszył się ogromnym zainteresowaniem w całej Europie. Skoda Octavia II jest też wyjątkowo atrakcyjnym kąskiem na rynku wtórnym.

Pierwsza generacja Octavii zadebiutowała w 1996 roku. Czeską limuzynę zbudowano na płycie podłogowej PQ34, znanej m.in. z Volkswagena Golfa IV. Było to równoznaczne z belką skrętną tylnego zawieszenia oraz niewielkim, 2512-milimetrowym rozstawem osi, który ograniczał ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu. Jakość wykonania – przyzwoita, chociaż w tańszych wersjach mocno oszczędzano na plastikach, jak również wyposażeniu. Octavia rekompensowała niedostatki ogromnymi bagażnikami oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Karoseria długa na 4,5 metra plasowała Octavię na pograniczu segmentów C i D.

z pierwszych lat produkcji

Bezpieczeństwo:
Wynik w teście EuroNCAP: 4/5 (badanie w 2004 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 210-420 zł
Tarcze i klocki (przód): 240-600 zł
Sprzęgło (komplet): 350-700 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.6 MPI, 2005 r., 134000 km, 24 tys. zł
1.9 TDI, 2007 r., 243000 km, 27 tys. zł
2.0 TSI RS, 2008 r., 208000 km, 42 tys. zł
2.0 TDI Scout, 2008 r., 140000 km, 46 tys. zł.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .