Czy warto kupić: używana Skoda Octavia II (od 2004)
Praktyczna, przestronna i wystarczająco dobrze wyposażona. Dodajmy do tego świetnie zestrojone zawieszenie, szeroką gamę silników i mamy hit, który przez dziewięć lat od premiery będzie cieszył się ogromnym zainteresowaniem w całej Europie. Skoda Octavia II jest też wyjątkowo atrakcyjnym kąskiem na rynku wtórnym.
Pierwsza generacja Octavii zadebiutowała w 1996 roku. Czeską limuzynę zbudowano na płycie podłogowej PQ34, znanej m.in. z Volkswagena Golfa IV. Było to równoznaczne z belką skrętną tylnego zawieszenia oraz niewielkim, 2512-milimetrowym rozstawem osi, który ograniczał ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu. Jakość wykonania – przyzwoita, chociaż w tańszych wersjach mocno oszczędzano na plastikach, jak również wyposażeniu. Octavia rekompensowała niedostatki ogromnymi bagażnikami oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Karoseria długa na 4,5 metra plasowała Octavię na pograniczu segmentów C i D.
Bezpieczeństwo:
Wynik w teście EuroNCAP: 4/5 (badanie w 2004 r.)
Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 210-420 zł
Tarcze i klocki (przód): 240-600 zł
Sprzęgło (komplet): 350-700 zł
Przykładowe ceny ofertowe:
1.6 MPI, 2005 r., 134000 km, 24 tys. zł
1.9 TDI, 2007 r., 243000 km, 27 tys. zł
2.0 TSI RS, 2008 r., 208000 km, 42 tys. zł
2.0 TDI Scout, 2008 r., 140000 km, 46 tys. zł.