Czy warto kupić: używana Honda Legend (od 2004 do 2012)
Kto szuka komfortowej, bogato wyposażonej i solidnej limuzyny, nie musi ograniczać się do Lexusa GS czy niemieckiej "trójcy". Niezwykle ciekawy, acz niedoceniany model pochodzi ze stajni Hondy. Czy warto kupić używaną Hondę Legend KB?
W połowie lat 80. XX wieku Honda postanowiła rzucić rękawicę najlepszym – do walki z BMW i Mercedesem wystawiła model Legend. Japoński koncern wybrał inną drogę od niemieckich marek. Zrezygnował ze słabych i ubogo wyposażonych wersji na rzecz dobrze wyposażonej limuzyny z motorem V6.
Mimo licznych atutów Honda Legend znalazła się na uboczu klasy wyższej. To niszowy model, który jest rzadko brany pod uwagę. Czy słusznie? Biorąc pod uwagę rozwiązania techniczne i standard wyposażenia, z pewnością nie. Większość nabywców limuzyn przykłada jednak największą wagę do prestiżu znaczka na masce. W Europie liczy się też możliwość zamówienia silnika Diesla. Hondzie zabrakło obu atutów. Jak na ironię, Honda była pierwszym z japońskich koncernów, który zdecydował się na wykreowanie luksusowej marki. Acura, w przeciwieństwie do Lexusa czy Infiniti nigdy nie dotarła do Europy. Szkoda, gdyż za Oceanem poczyna sobie całkiem przyzwoicie.
Zalety:
+ Bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa
+ Efektywny układ przeniesienia napędu
+ Niewielka awaryjność
Wady:
- Na dobrą sprawę jedna konfiguracja
- Wysokie ceny części zamiennych
- Ograniczona przestrzeń dla pasażerów drugiego rzędu
Ceny wybranych części zamiennych:
Wahacz (przód): 1300 zł
Tarcze i klocki (przód): 1200 zł
Przykładowe ceny ofertowe:
3.5, 2006 r., 267000 km, 38 tys. zł
3.5, 2006 r., 190000 km, 44 tys. zł
3.5, 2007 r., 97000 km, 60 tys. zł
3.7, 2009 r., 138000 km, 81 tys. zł