Z listy przebojów

Wydaje się, że dla tego modelu czas stanął w miejscu ... .

Sześć lat obecności na rynku i wciąż nie słabnące zainteresowanie, to z całą pewnością duży sukces Peugeota. Jego „206” choć nie straciła na swojej atrakcyjności przeszła lekkie retusze a gama jednostek napędowych wzbogaciła się o nowy silnik benzynowy.

Atut – uroda

Atrakcyjna sylwetka „206” natychmiast przypadła do gustu, co potwierdza ponad 4 mln sprzedanych do tej pory egzemplarzy. Dokonana „kuracja odmładzająca” korzystnie wpłynęła na wygląd auta. Zmieniła się nieco krata wlotu powietrza – typu „plaster miodu”, reflektory zostały przykryte gładkim szkłem z podwójną optyką, gładka maskownica tylnej tablicy rejestracyjnej utrzymanej w kolorze nadwozia, lew – symbol Peugeota przymocowany bezpośrednio do klapy bagażnika, klamki w kolorze w nadwozia, nowe tylne światła w kolorze rubinowym, nawiązujące do świateł większego modelu 307.

Nowe akcenty dostrzec można również we wnętrzu. Wprowadzono nowe wykończenie i pokrycia. Deska rozdzielcza jest funkcjonalna a wszystkie przełączniki łatwo dostępne. Osoby siedzące z przodu nie powinny narzekać na brak miejsca. W znalezieniu odpowiedniej pozycji za kierownicą pomaga regulowana na wysokość kolumna kierownicy i fotel z regulacją wysokości. Mało precyzyjna jest natomiast regulacja pochylenia oparcia – wymaga trochę więcej cierpliwości. Nie przybyło schowków i brakuje niestety uchwytów na napoje. Pasażerowie o wzroście powyżej 180 cm siedzący z tyłu będą mogli narzekać na ciasnotę. Nasz testowy model występował w wersji wyposażenia XT. Pod względem bezpieczeństwa standardem dla XT jest: wspomaganie kierownicy, przednie poduszki powietrzne, ABS z systemem awaryjnego hamowania. Pojemność bagażnika nie jest zbytnio imponująca i wynosi 245 litrów i 1130 po złożeniu tylnych siedzeń. Konkurenci „206” oferują odpowiednio: Opel Corsa – 260 i 1060 litrów, Fiat Punto 297/1080 litrów a VW Polo 270/1030 litrów.

Nowe serce

Testowy model napędzany był nową jednostką benzynową 1.4. Zastosowanie szesnastozaworowej techniki i zmiennych faz rozrządu pozwoliło na podniesienie mocy do 88 KM. Jest to o 13 KM więcej niż w dotychczasowej odmianie 1.4. Nowy silnik zapewnia przyzwoitą dynamikę i łatwo „wchodzi” na obroty. Skrzynia biegów choć pracuje lekko, ma dość długie przełożenia. Jazda po mieście nie jest okupiona dużym zużyciem paliwa i wynosi około 6,3 l/100 km.

Na „sportowo”

„206” ma dość twarde zawieszenie, co dobrze się sprawdza podczas dynamicznej jazdy, gorzej natomiast gdy trzeba pokonywać dziurawe ulice. Samochód prowadzi się w sposób pewny, nie należy jednak przesadzać ze sportowym stylem jazdy. Układ ABS jest montowany standardowo, ESP wymaga dopłaty 3000 zł. Wspomaganie układu kierowniczego działa bez zarzutu.

Rekordzista

Powodzenie jakim nadal cieszy się „206” spędza sen z oczu konkurencji. Model napędzany nowym 88-konnym silnikiem stanowi interesującą propozycję, choć z pewnymi brakami w wyposażeniu.

Tekst: Norbert SzwarcZdjęcia: Rafał Nowak

Peugeot 1.4 16V (88 KM) XT - Dane techniczne

Napęd

Silnik benzynowy R4/16V
Pojemność (cm3) 1360
Moc KM/kW/obr/min. 88/65/5250
Maks. moment Nm/obr. 133/3250
Napęd na koła na koła przednie
Układ hamulcowy
Przód hamulce tarczowe wentylowane
Tył hamulce bębnowe
Nadwozie
Dł./szer./wys. (mm) 3822/1673/1435
Rozstaw osi (mm) 2442
Poj. bagażnika (l) 245/1130
Poj. zb. paliwa (l) 50
Masa własna pojazdu (kg) 950
Podwozie
Zawieszenie przednie kolumny McPherson
Zawieszenie tylne drążki skrętne
Ogumienie 175/65 R 14
Osiągi
Pręd. maks. (km/h) 178
0-100 km/h (s) 12,2
Zużycie paliwa (l/100 km) wg EEC
miasto 6,1
trasa 4,9
średnie 5,3
Cena samochodu 53 590 PLN

Wyposażenie standardowe:

Dodano: 19 lat temu,
autor: Norbert Szwarc
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .