Peugeot 508 2.0 HDI Allure - francuska klasa średnia

Nie przepadasz za stylistyczną banalnością niemieckich limuzyn? Rzuć okiem na Peugeota 508. To samochód dopracowany w najmniejszych szczegółach, który pozytywnie zaskakuje komfortem oraz właściwościami jezdnymi.

Peugeot 508 stanął przed trudnym zadaniem już w chwili debiutu. Zainteresowanym zakupem limuzyny klasy średniej musiał udowodnić, że francuski koncern jest w stanie zbudować atrakcyjną alternatywę dla Avensisa, Mondeo i Passata. Wielu potencjalnych klientów marki miało w głowach obraz modelu 407, który nie zachwycał stylizacją nadwozia i wnętrza, jak również właściwościami jezdnymi oraz jakością wykonania.

Skoro wspomnieliśmy o mieście trzeba dodać, że masywne słupki dachu, wysoko poprowadzona linia bagażnika oraz 12-metrowa średnica zawracania skutecznie utrudniają manewrowanie. Peugeot jest świadomy tego faktu i w wersjach Active, Allure oraz GT tylne czujniki oferuje w standardzie. Na liście opcji znajdziemy przednie czujniki oraz system pomiaru miejsca do parkowania. Znanych z konkurencyjnych limuzyn, zautomatyzowanych systemów parkujących dla Peugeota 508 jeszcze nie przewidziano.

Sprężyste zawieszenie skutecznie wybiera nierówności, a jednocześnie zapewnia odpowiednią trakcję. Kto utożsamia francuskie samochody z przesadnie miękko zestrojonymi podwoziami, ten podczas jazdy Peugeot 508 przeżyje przyjemne rozczarowanie. Limuzyna spod znaku lwa prowadzi się naprawdę dobrze. Jeżeli ulegniemy pokusie mocniejszego dociśnięcia gazu, odkryjemy, że zawieszenie dopuszcza lekkie przechyły karoserii na zakrętach. Kres możliwości układu jezdnego leży dużo dalej niż początkowo przypuszczamy. Pełne wyczucie rezerw utrudnia przeciętna komunikatywność zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Peugeot 508 nie szokuje niskimi cenami. Bazowa wersja z silnikiem 1.6 VTI kosztuje 80,1 tys. zł. Za testowany wariant Allure ze 163-konnym turbodieslem 2.0 HDI zapłacimy przynajmniej 112,7 tys. zł. Kwotę uzasadnia bogate wyposażenie. Dopłacać nie trzeba m.in. za system bezkluczykowego dostępu, czujniki parkowania z tyłu, diodowe oświetlenie wnętrza, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele z przodu, półskórzaną tapicerkę oraz rozbudowany system audio z ośmioma głośnikami, gniazdami USB i AUX oraz Bluetooth ze streamingiem muzyki.

Czy warto kupić Peugeota 508? Rynek udzielił już odpowiedzi. Ubiegły rok został zamknięty liczbą ponad 84 tysięcy sprzedanych egzemplarzy na terenie Europy. Tym samym wyższość francuskiej limuzyny musiały uznać m.in. modele Mondeo, S60, Avensis, Superb, C5, i40, Laguna czy DS5.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .