Porsche Performance Drive - szybko, dokładnie i... oszczędnie
Firma Porsche postanowiła udowodnić, że posiada w ofercie samochody, które zdadzą egzamin na najgorszej nawet drodze, a świetne osiągi łączą z... umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdzianem możliwości Cayenne S Diesel jest Porsche Performance Drive Chisinau-Bratislava.
Imprezy z cyklu Porsche Performance Drive mają pozwolić na weryfikację możliwości wybranych modeli w normalnym ruchu ulicznym. W ubiegłym roku na trasie z Istambułu do Budapesztu wystąpiła Panamera Diesel.
Teraz przyszedł czas na Porsche Cayenne S Diesel z silnikiem 4.2 V8, który rozwija 382 KM i 850 Nm. Dziewięć rywalizujących zespołów (dwa z Polski, a także Białoruś, Czechy, Mołdawia, Rumunia, Słowacja, Ukraina, Węgry) pokona trasę z Kiszyniowa do Bratysławy. Jak przystało na markę z Zuffenhausen, test nie mógł być pozbawiony elementu sportowej rywalizacji. Z oczywistych względów ściganie się po drogach publicznych jest wykluczone. Uczestnicy Porsche Performance Drive są natomiast punktowani za czasową precyzję przejazdu kolejnych etapów oraz ilość zużytego na nich paliwa.
W trakcie podróży na południe obwodu iwanofrankiwskiego pogoda poprawiała się. Coraz mniej powodów do narzekania dawały także drogi. Oczywiście ich stan znacząco odbiega od idealnego, ale monstrualne ubytki w nawierzchni straszyły rzadziej. Nie lada zaskoczeniem okazał się Bukovel wraz ze znajdującymi się w okolicy miejscowościami. Nieźle utrzymane drogi, rozbudowana baza noclegowa, wyciągi narciarskie oraz liczne inwestycje na etapie realizacji pozwalają przypuszczać, że w najbliższych latach tereny staną się bardzo popularnym miejscem zimowego wypoczynku. Już teraz hotele nie narzekają na brak gości – poza Ukraińcami nie brakuje narciarzy z Polski i Niemiec.
Meta pierwszego etapu znajdowała się na stacji paliw w miejscowości Bukovel. Po zerwaniu plomb 85-litrowe zbiorniki Porsche Cayenne S Diesel zostały zatankowane pod korek. Ilość wlanego paliwa pozwoli na obliczenie spalania. Dowiemy się też, czy 4,2-litrowy turbodiesel zaakceptuje ukraińskie paliwo.
Po zakończeniu rywalizacji można było w spokoju delektować się pięknem karpackiego krajobrazu. Następnego dnia góry staną się areną terenowych zmagań. Czy 2,2-tonowe Cayenne S Diesel zdadzą egzamin na bezdrożach?