Porsche Performance Drive - oszczędzanie sportowym dieslem

Wszystko co dobre, szybko się kończy. Organizatorzy Porsche Performance Drive zadbali, by finał wyjątkowej podróży był naprawdę ekscytujący i... dwuetapowy!

Z Katowic kolumna SUV-ów spod znaku czarnego rumaka ruszyła w kierunku Bratysławy. Ruch na śląskich drogach tradycyjnie był bardzo intensywny. Po minięciu czeskiej granicy - powtórka z rozrywki. Sznury samochodów, korki, zatory, roboty drogowe... Topnieje średnia prędkość i rośnie zużycie paliwa, co nie jest na rękę zespołom rywalizującym w Porsche Performance Drive.

Wszystkie auta zostały zatankowane. Czy to już koniec? Nic z tego. Organizatorzy przygotowali niespodziankę. Sprawnościową próbę za kierownicami Porsche 911. Płyta poślizgowa, szykany, szarpak, slalom, ciasny nawrót. Nic trudnego, ale znów kluczowym czynnikiem okazała się... strategia. Każdy potrącony słupek "premiowano" aż 30 karnymi sekundami. Próba trwała niecałe dwie minuty, więc o kolejności na mecie decydowała tylko i wyłącznie precyzja przejazdu. Na własnym terenie triumfował zespół ze Słowacji. Sukces mogli potraktować jako nagrodę pocieszenia. Spóźnienia i wysokie spalanie na wcześniejszych etapach wyeliminowały Słowaków z walki o sensowne pozycje. Zajęli ostatnie miejsce. Przed nimi Rumuni i Czesi.

Szóste miejsce przypadło Polsce. Oczko wyżej Białoruś. Na czwartym miejscu kolejna drużyna z Polski. Na najniższym stopniu podium stanęła Ukraina. Z drugiego miejsca cieszyła się Mołdawia, a najlepszym wyczuciem czasu i umiejętnością oszczędnego prowadzenia samochodu wykazali się Węgrzy.

Podsumowanie wyników uzyskanych na próbach o długości blisko dwóch tysięcy kilometrów potwierdziło, że nowoczesne turbodiesle perfekcyjnie łączą osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Porsche Cayenne S Diesel rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 s. Podczas dynamicznej jazdy w trasie zużywa niecałe 10 l/100km. Takie wyniki uzyskali liderzy Porsche Performance Drive. Zespoły, które nie żałowały gazu i często zmuszały skrzynię Tiptronic S do kickdownów, nie przekroczyły progu 12 l/100km.

Dochodzące z nitki toru Slovakiaring odgłosy dawały do zrozumienia, że dzień... jeszcze się nie skończył. Zbiórka w garażach. Po podniesieniu ich drzwi oczom uczestników Porsche Performance Drive ukazały się najnowsze Porsche 991 GT3 Cup. Każdy z obecnych mógł na jedno okrążenie zająć miejsce na prawym fotelu pucharowych wyścigówek zespołu Förch. Przyspieszenie nie szokowało osób, które miały wcześniej do czynienia z szybkimi samochodami. Rozgrzane slicki i wyczynowe hamulce zapewniły jednak moc wrażeń na zakrętach, a także podczas hamowania.

Każdy czekał jednak na ostatni dzień Porsche Performance Drive - na Slovakiaring miało wjechać 20 Porsche - w planie był trening pod okiem kierowców wyścigowych.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .