Porsche Performance Drive - Cayenne na bezdrożach

Czy SUV nadaje się do wypraw w teren? To pytanie zadaje sobie wiele osób, widząc ogromne samochody z napędem na cztery koła, których nadwozia wiszą kilkanaście centymetrów nad asfaltem. Chwila prawdy dla Cayenne S Diesel przyszła podczas drugiego etapu Porsche Performance Drive.

Ekskluzywne SUV-y miały do pokonania trasę wiodącą przez ukraińską część Karpat w okolicach miejscowości Bukovel. Początek nie zapowiadał trudnej trasy. Serpentyna świeżego asfaltu, później wjazd na drogę gorszej jakości, która przechodziła w szuter. Wyboisty, jednak możliwy do przejechania większością samochodów z podwyższonym prześwitem.

Po serii wspinaczek pod strome ściany i równie spektakularnych zjazdów karawana terenowych Porsche dojechała w okolice najwyższego szczytu Ukrainy. Zawitała też do jeziora ukrytego w górskiej dolinie i o własnych siłach powróciła do bazy - bez uszkodzeń czy zakopania się w błocie (głębokie koleiny zatrzymały na chwilę tylko Cayenne prowadzone przez organizatorów Porsche Performance Drive).

Porsche Cayenne S Diesel udowodniło, że po wyposażeniu w odpowiednie opony jest w stanie uporać się z trudnymi przeszkodami. Możliwości samochodu zrobiły naprawdę duże wrażenie na uczestnikach Porsche Performance Drive. Tym razem nie był bowiem pokonywany sztucznie zbudowany odcinek (co często ma miejsce podczas prezentacji uterenowionych aut), tylko rzeczywiste drogi i bezdroża, nad którymi w nocy poprzedzającej wizytę kolumny Cayenne przeszła ulewa. Stopień trudności był znaczny i nie było gwarancji, że auta dotrą do zaplanowanego wcześniej punktu wyprawy. Plan udało się jednak w pełni zrealizować.

Powolna jazda w terenie błyskawicznie podnosi zużycie paliwa. Okazało się, że komputer pokładowy Cayenne S Diesel ani myśli wskazać więcej niż 19,9 l/100km – oczywiście to sprawka elektronicznych algorytmów. Na kolejnym etapie Porsche Performance Drive wyniki będą już dużo niższe. Kolumna ukraińskimi (bez)drożami ruszyła w stronę polskiej granicy. Znów każda z dziewięciu załóg będzie musiała jechać możliwie oszczędnie, a jednocześnie pilnować określonego czasu przejazdu.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .