Po raz.... III Motor Show 2003 w Warszawie

Tegoroczne 3 Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Warszawie już poza nami i przyznać należy, że poza pewnymi potknięciami pozostawiły pozytywne wrażenia.

Sama ekspozycja starannie przygotowana, plastyczna i miła dla oka a pewien niedosyt marek i firm chyba, na tej jednak niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, wyszedł targom na dobre. Mimo znaczącej liczby zwiedzających, szczególnie młodzieży, można było swobodnie oglądać „nie depcząc sobie wzajemnie po piętach”, jak to obserwowałem ostatnio na MOBILEXPO 2003 w Krakowie.

Wszyscy wystawcy starannie przygotowali swoje ekspozycje, były również premiery rynkowe, przede wszystkim

Nissana 350 Z, Lexusa RX300

i nowości

Toyoty Prius

, wyposażonej w hybrydowy napęd. Ponadto szereg atrakcji towarzyszących, jak pokazy

Akademii Bezpiecznej Jazdy

, liczne konkursy, możliwość wygrania wśród zwiedzających Fiata Panda, pokazy mody oraz towarzyszące targom konferencje i seminaria dyskusyjne dopełniały tegoroczny Motor Show.

Na stoisku

Fiata

dominowały

Pandy

, ostatni hit rynku polskiego ale również poszukiwany w Europie. Fiat Panda tegoroczny przebój zapewnia jak się wydaje niekwestionowane pierwsze miejsce w zbycie samochodów tej marki w kraju i eksportu zagranicę, a przypomnijmy, że w 100% produkowany jest w Polsce.

Pokaźne stoisko

Skoda Polska

reprezentowane było przez warszawskiego dealera, firmę

Auto Wimar

. Z zainteresowaniem oglądano 6 różnych modeli w tym

Fabie

Combi i sedan,

Octavię

limusine i Combi oraz najnowszego

Superba

. Najciekawszym modelem jak się zdaje była Skoda Fabia Hatchback w nowej limitowanej wersji Fresh.

Wreszcie

Toyota

, która to jak zakomunikowała firma Samar, zajęła trzecie miejsce wychodząc przed Renault w rankingu popularności sprzedaży. Tu prezentowano nowość jaką jest model

Prius

, wyposażony w napęd hybrydowy, którą już wcześniej udało mi się prowadzić, a która w tej chwili jest najbardziej ekologicznym i najoszczędniejszym autem poruszającym się w naszym kraju. Pozostałe modele mają u nas opinię solidnych i właściwie znanych, natomiast Toyota

Land Cruiser

, to zupełnie nowy model samochodu terenowego.

Jak zwykle „zaprzyjaźniony” z Toyotą

Lexus

oferował kilka niestety drogich modeli aut, z których

RX300

był premierowym pokazem.

Kia Motors

zaprezentowała swoją nową luksusową limuzynę

Opirus

, a jak ją reklamowano wyposażoną w najnowsze urządzenia zapewniające komfort i bezpieczeństwo. W związku z wejściem naszego kraju do Unii, wyczuwa się pewną aktywność tej marki na naszym rynku.

Ozdobą nie tylko stoiska

Nissana

ale całego Motor Show 2003 bezsprzecznie był model

350Z

, sportowe auto będące przebojem tego roku, szczególnie w USA i Japonii, a jak się wydaje będzie wielkim konkurentem prezentowanego u nas (Autocentrum.pl) Chryslera Crossfire.

Sporą ofertę pokazało

Subaru

, która to marka ma wielu u nas zwolenników szczególnie wśród „młodych aktywnych”. Ponadto swoje samochody zaprezentowało:

Renault, Opel, Honda i Suzuki

. Wśród pojazdów

VW i Audi

największym zainteresowaniem cieszył się

Golf V

(choć tylko w szklanej klatce !) i

VW Touareg

, najlepszy tegoroczny samochód, jakim udało mi się jako dziennikarzowi podróżować w roku bieżącym.

Wróćmy jednak do konferencji i dyskusji, jakie miały miejsce na targach. Niestety było kilka potknięć ze strony organizatora, które spowodował nieprecyzyjny rozkład czasowy tak, że niektóre z nich „wlekły” się całymi godzinami a na drugich brakowało quorum.

Odnotujmy kilka .... a więc Oficjalna konferencja targowa, panel dyskusyjny

Klubu Publicystów Motoryzacyjnych

na temat liberalizacji rynku motoryzacyjnego w świetle naszego wejścia do Unii Europejskiej, „100 lat motoryzacji” Stanisława Szelichowskiego, nowe przepisy prawne a polski rynek samochodowy itd.

Nie należy również zapominać o uczestnictwie w targach wielu redakcji i periodyków motoryzacyjnych, firm związanych z motoryzacją, ich ochroną i bezpieczeństwem, jak Autoguard&Insurance, czyli satelitarny system zabezpieczeń i ochrony pojazdów, kontroli pracy kierowców, zdalna diagnostyka oraz inne najnowsze technologie tej firmy.

Dodano: 20 lat temu,
autor: Norbert Szwarc
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .