Na żywo z Frankfurtu: nowości niemieckich marek (cz. 2)

Zgodnie z zapowiedzią, mamy dla Was kolejną dawkę premier, jakie niemieckie marki przywiozły na Salon Samochodowy we Frankfurcie. Wczoraj sprawdziliśmy nowości Audi, BMW i Mercedesa, dziś zajrzymy na stoiska czterech kolejnych marek - Opla, Porsche, Smarta i Volkswagena.

Opel

Dokładnie 36 lat po tym, jak na IAA 1977 zadebiutował pierwszy Opel Monza, tegoroczną edycję niemieckich targów odwiedził jego współczesny odpowiednik. Pomimo nawiązania do przeszłości, to prototypowe gran turismo jest zwiastunem przyszłości - jego 4,7-metrowe nadwozie prezentuje nam, jak będą wyglądać kolejne modele spod znaku błyskawicy. Szkoda, że sama Monza Concept raczej nie doczeka się produkcji.

Wśród nowości przygotowanych przez Volkswagena nie zabrakło tych zaliczanych do aut użytkowych. We Frankfurcie pojawił się rozsądny Caddy BlueMotion oraz lifestylowy Amarok Dark Label. Pierwszy ma na kołach opony o niskim oporze toczenia, a pod maską oszczędnego 102-konnego diesla, dzięki czemu spala 4,5 l/100 km. Amarok Dark Label to z kolei specjalna edycja pikapa VW przeznaczona dla tych, którzy lubią wyróżniać się w tłumie.

Głodnych kolejnych wieści na temat premier targów IAA zapraszamy już jutro do naszego następnego przeglądu nowości - w czwartek pod lupę bierzemy auta producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni.


Dodano: 10 lat temu,
autor: AutoCentrum.pl ,
zdjęcia: AutoCentrum.pl
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .