6.03.2007 | Debiutuje Spyker C12 Zagato

Spykera nie kojarzymy z marką posiadającą długą historię, ale w rzeczywistości jej początki sięgają 1880 roku, gdy bracia Spijker założyli firmę produkującą powozy konne, a pierwszy automobil zbudowali już w 1898 roku przy wykorzystaniu silnika patentu Benza.

Na początku XX wieku firma budowała kolejne pojazdy, ale w 1914 roku połączyła się z Dutch Aircraft Factory i zajęła się produkcją myśliwców.

Od początku lat dwudziestych aż do 2000 roku nie powstał żaden samochód noszący tę nazwę. Spyker powrócił po 75 latach modelem C8 Spyder. Tak odrodziła się manufaktura wyspecjalizowana w luksusowych samochodach sportowych.

W marcu 2007 roku, na salonie samochodowym w Genewie, premierę miał model C12 Zagato – futurystyczny, luksusowy supersamochód łączący w sobie odważny projekt włoskiego studia projektowego Zagato z niemiecką technologią. Do napędu C12 Zagato wykorzystano silnik W12 6.0 znany z Audi A8, który dzięki mocy niespełna 500 KM pozwalał na rozpędzenie się do 100 km/h w 3,8 sekundy i przekroczenie bariery 300 km/h. Spyker zaplanował produkcję 24 egzemplarzy przy jednostkowej cenie 495 tys. euro.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Michał Szukalski,
zdjęcia: Materiały prasowe
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .