Alfa Romeo Tonale, czyli debiut Alfy w segmencie hybryd
Również i Alfa Romeo zdecydowało się postawić na elektromobilność. Na początek włoska marka zaprezentowała w Genewie koncepcyjnego SUV-a Tanale z napędem hybrydowym typu plug-in. Jak zapewniają jednak Włosi, mimo zmiany koncepcji napędu DNA marki pozostanie niezmienione.
Koncepcyjna Alfa Romeo Tonale jest średniej wielkości SUV-em i, jak można było usłyszeć podczas prezentacji tego modelu w Genewie, trafi on do seryjnej produkcji. Co ciekawe, bliskość z większą Alfą Stelvio podkreśla także nazwa tego konceptu. Tonale to przełęcz w Alpach, która łączy się bezpośrednio z przełęczą Stelvio. Można więc oczekiwać, że znamy już nazwę modelu produkcyjnego.
Jak wygląda Alfa Romeo Tonale?
Design zaprezentowanej w Genewie prototypowej Alfy Romeo Tonale jest jednocześnie elegancki i sportowy, czego zresztą można było oczekiwać od modelu tej włoskiej marki. Z kolei we wnętrzu konceptu, w którym zmieszczą się cztery osoby, znajdziemy wysokiej jakości materiały, w tym m.in. aluminium, skórę i alcantarę. Na tunelu środkowym znalazła się półprzezroczysta, podświetlona listwa, nie zabrakło także selektora trybów jazdy systemu DNA.
Wyposażenie Alfy Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale wyposażona została w najnowszą technologię, która zapewnia wysoki poziom komfortu, ale i stałą łączność ze światem zewnętrznym. Uwagę od razu zwracają 12,3-calowy, w pełni elektroniczny wyświetlacz oraz ekran dotykowy układu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala, który zapewia dostęp na wyciągnięcie ręki do wszystkich najnowszych funkcji. Kierowca, poprzez aplikacje Alfisti oraz Paddock, ma możliwość kontaktu z grupami lifestylowymi zrzeszającymi fanów włoskiej marki.
Alfa Romeo Tonale hybrydą plug-in
Tonale to nie tylko debiut Alfy w klasie średnich SUV-ów, ale również w segmencie pojazdów hybrydowych typu plug-in. Współpraca jednostki benzynowej i silnika elektrycznego to jednak nie tylko pretekst to obniżenia spalania, ale także, a może przede wszystkim, do zwiększenia przyjemności z dynamicznej jazdy i polepszenia osiągów.
Ewolucja napędu znalazła także odzwierciedlenie w systemie DNA, który w modelu Alfa Romeo Tonale steruje nie tylko ustawieniami poszczególnych elementów układu napędowego, ale również zarządza energią. W prototypie tryb Dynamic został zmieniony w Dual Power i gwarantuje maksymalną doznania z jazdy przy wykorzystaniu obu silników. Ekran dotykowy wyposażony jest w przycisk E-mozione, który oferuje specjalne ustawienia przepustnicy, ostrzejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. Tryb Natural ma zapewnić optymalne osiągi i kompromis między stosowaniem silnika elektrycznego a spalinowego. Z kolei tryb Advance Efficiency zmienił się w Advance E dla uzyskania maksymalnych osiągów w trybie w pełni elektrycznym.