Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 869 ocen

3,4
~sebastian
Lexus GS III
Sedan 3.5 307KM 226kW
Auto trochę rozczarowujące,ładne,komfortowe...Pewna trudnośc to silnik z bezpośrednim wtryskiem,komplikacje z gazem...Ale to pikus....Padł 5ty cylinder ,brak smarowania.Wada konntrukcyjna.Wsadziłem silnik z rozbitka który jak to uzywka tez jest niepodzianką i tykająca bombą bo te silniki to najsłabszy punkt...Świetny komfort,ogólne wykonanie,dynamika,cisza w kabinie...klasyczny ponoc niezniszczalny automat,o niebo przyjemniejszy niz wyjec z hybrydy (przymierzałem się) ale co z tego ... Seria silników GR to kicha ,uwazajcie ,poczytajcie.3-litrówka jeszcze wieksza kicha zostaje V8 ale prawie nie do zdobycia na rynku wtórnym (w hybrydzie to samo 3,5l niestety) a z tym silnikiem to może być ideał...
3,6
~stanisław
Lexus GS III
Sedan 3.5 450h 345KM 254kW
.Auto świetnie wykonane,ciche,ekonomiczne,wygodne (przód) sprzet grający na tip top,linia nadwozia ponadczasowa i to tyle zalet.Pierwsza sprawa polecam auto w ciemno ale nowe z salonu,jedynie co to kwestia pracy skrzyni,gumowaty automat cvt (tutaj nazywany planetarny) jak ktos lubi taka trochę skrzynię dla seniora bedzie zadowolony.....Niestety po paru latach auto staje sie kopalnią problemów.Po kolei.Ok 250tys u mnie pojawiły sie problemy z bateriami.....Nowe do wymiany - koszttaki w ASO ,że lepiej kupić nowe małe auto.Pozostaje regeneracja (z dychy nie da się wyjść,choć może teraz cos sie zmieniło) która wystarczyła na kolejne 3 lata jazdy...Był pomysł na baterie z rozbitka ale to polowanie i tłumy chetnych.Jazda bez baterii to smażenie falownika - kolejne tysiące w plecy.....Kolejna sprawa to beznadziejna sprawa walki z ruda,pod plastikowymi osłonami,dosłownie wszedzie.Nastepna sprawa to silnik....2GR-FSE...to nie seria UZ ,czy nawet FE (genialne najlepsze z najlepszych) Odsyłam do literatury bo silnik wraz z przebiegiem ujawnia swoje wady konstrukcyjne i serwis jest koszmarem.....Co mnie spotkało ? I nie tylko mnie jak sie okazało na forach ten silnik tak ma.....awarie czujnika sondy,czujnika cewki zapłonowej,awarie regulatora faz rozrzadu (nie raz) o kosztach nie ma co nawet pisać...Jedynie co też czeste a mnie się nie zdarzyło to zatarcie cylindra a to często (polecam fora anglojezyczne) Generalnie silnik jak nie Toyotowy,lipa.ale 3-litrówka jeszcze bardziej awaryjna....O drobiazgach nie bede pisał bo zakładam ze każde auto ma problemy wynikające z uzytkowania ale pułapka baterii czy wadliwej konstrukcji silnika to nie do zlekcewazenia.Generalnie jak masz duzo wolnych pieniędzy i pasuje Ci jazda trochę specyficzna ale relaksująca i oszczędna jazda to polecam.Ja bym juz nie kupił ale było to ciekawe doświadczenie.
3,3
~Kajko
Lexus NX II
SUV 350h 242KM 178kW
Samochód ma duży potencjał i sporo zalet niemniej jest niedopracowany a dziw że to lexus i wg mojej oceny ma głupie wady przez co ja bym go następnym razem nie kupił. Jest komfortowy, ładny (subiektywnie oczywiście), nie pali dużo jak na te gabaryty (7,5-9l miasto i 11l autostrada przy 140 km/h . Przyjemnie się nim jeździ, choć ten silnik/skrzynia trochę hałasuje jak się przyśpiesz . Natomiast co do wad: - po myci aut e-cvt szaleje nie da się ruszyć w USA mamy plagę tego typu sytuacji . Włącza się rezerwa pomimo że bak jest pełny na 30 - 40 %. Co do nawigacji fabrycznej mocno nieaktualna . Asystent Lexusa jest bezużyteczny reaguje jak chce zbędny kiepski dodatek . Najbardziej mnie irytuje wykrywanie pasów na jezdni działa bez jakiejkolwiek logiki potrafi ignorować kompletnie to co jest na drodze a to już jest niebezpieczne . Długością siedziska, jest ono trochę niekomfortowe . - Brak pamięci autohold nawet auta segmętu B z przed 6 lat to miały . Sporo mają do nadrobienia . Jednak nie to jest największym kłopotem a podejście Lexusa do obsługi klienta . Polecam Forum PL czy USA tam to dopiero można się naczytać o wadach ja tak źle nie mam . Zatem Lexus i jego mityczna jakość hmmm gdzie ona ?
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena