Lancia Delta - włoski szyk
Nie szata zdobi człowieka? Coś w tym jest, ale wystarczy ubrać garnitur z gustownymi dodatkami zamiast dresu, by już na starcie urosnąć w czyichś oczach. Taki sam trik można też zrobić z samochodami i auto dla mas podskoczy do rangi Premium. Jaka jest Lancia Delta III?
MOŻNA SIĘ ZDZIWIĆ
Wśród jednostek benzynowych można wybierać spośród silnika 1.4l i 1.8l. Moce wahają się w przedziale 120-200KM. Warto mieć tylko na uwadze, że doładowany wariant 1.4 spala znacznie więcej, niż można się spodziewać. Z kolei diesle są trzy - 1.6l 105-120KM, 1.9l biturbo 190KM i 2.0l 165KM. Dość popularna jest wersja 120-konna, ale lepiej nie spodziewać się po niej cudów na drodze. Delta z takim motorem wysokoprężnym jest tylko stosunkowo zrywnym kompaktem. Na niskich obrotach samochód chętnie bierze się do pracy, przy wyższych prędkościach jego wigor wyraźnie słabnie. Spokojniejszą jazdę preferuje też układ kierowniczy. Wspomaganie jest mocne, zupełnie jakby dbało o to, by kierowca się nie przemęczył. Przez to spokojne przemieszczanie się wręcz rozpieszcza. Do tej całej subtelności i delikatności nie pasuje tylko zawieszenie, które pracuje sztywno. Zgrabnie stara się łączyć sport z komfortem, ale sprawia takie wrażenie, jakby czekało na odrobinę szaleństwa, ostrych slalomów i zabawy. Ot - pozostałość z historii modelu.
Mimo budżetowego pokrewieństwa nowa Lancia Delta jest prawie o połowę droższa od Fiata Bravo, przez co skutecznie odsiewa wszystkich, którym się podoba i nie mają na nią pieniędzy. Dzięki temu zachowuje elitarny posmak, choć na rynku wtórnym jej ceny stają się przystępne, a propozycja coraz bardziej kusząca. Tu wszystko ma smak i niesłychanie do siebie pasuje. Wszystko - prócz nazwy...
Niniejszy artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy TopCar, która użyczyła auto ze swojej aktualnej oferty do testu i sesji zdjęciowej
http://topcarwroclaw.otomoto.pl/
ul. Królewiecka 70
54-117 Wrocław
e-mail: top-car@neo.pl
tel: 71 799 85 00