Mercedes-Benz GLA - większe możliwości

Gama samochodów kompaktowych Mercedesa trafiła w gusta klientów. W 2013 roku ponad 371 000 aut tej klasy znalazło nowych właścicieli. Marka ze Stuttgartu postanowiła iść za ciosem - zaprezentowano kompaktowego SUVa. Czy ten model pomoże utrzymać panujący trend?

GLA jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej co klasa A, więc ma identyczny rozstaw osi (2699 mm). Nadwozie natomiast urosło. Omawiany samochód jest przede wszystkim dłuższy o prawie 15 centymetrów (ma 4417 mm), szerszy (1804 mm) i co najbardziej widoczne, wyższy (1494 mm). Wciąż jednak zachowuje „pazur” znany z mniejszego hatchbacka. Stylistyka sprawdziła się już w zdobywaniu nowych klientów, dlatego jakiekolwiek gruntowne zmiany nie były po prostu potrzebne.

Zawieszenie zapewnia doskonały komfort, miękko tłumiąc wszelkie nierówności. Nie oznacza to jednak, że GLA nie radzi sobie w zakrętach. Na górskich, krętych drogach samochód pozwala na świetną zabawę, będąc bardzo przewidywalnym pojazdem. Kolumny MacPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu umożliwiają łatwe wyczucie auta, a przechyły nadwozia są znikome. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy może być nieco zbyt czułe dla niektórych kierowców.

Najtańszy Mercedes GLA z silnikiem benzynowym dostępny jest od 114 500 złotych (GLA 200). Wyposażenie podstawowe obejmuje między innymi klimatyzację, elektryczne szyby, elektrycznie regulowane lusterka, ABS, ESP , EBD, pakiet poduszek powietrznych, monitor zmęczenia oraz radarowy system collision prevention assist, który pomaga uniknąć stłuczki (od 7 km/h). Producent przewidział ogromną ilość dodatków. Z najciekawszych pozycji warto wymienić dach panoramiczny (6718 złotych), podgrzewane przednie fotele (1637 złotych), inteligentne reflektory biksenonowe (7904 złotych) czy aktywnego asystenta parkowania (3811 złotych).

Czy BMW X1 i Audi Q3 zyskały godnego siebie przeciwnika? Jak najbardziej. Biorąc pod uwagę, że 50% klientów decydujących się na klasę A jeździła wcześniej samochodem innej marki, analogiczna sytuacja najprawdopodobniej będzie miała miejsce z modelem GLA. Świetne wykończenie i muskularna sylwetka to tylko niektóre z zalet opisywanego Mercedesa. Marka ze Stuttgartu nie zamierza jednak spocząć na laurach. Jak twierdzi prezes zarządu Daimler AG, firma ma w planach systematyczne wprowadzanie kolejnych nowości.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Mateusz Lubczański,
zdjęcia: Mateusz Lubczański
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .