23.02.2011 | Koniec produkcji w FSO

FSO w nowe tysiąclecie weszło z dużymi problemami finansowymi, a szansą na ratunek miała być współpraca z Awto-ZAZ, które przejęło część akcji FSO w 2005 roku. Rzeczywiście udało się wdrożyć do produkcji nowe modele – Aveo w wersji sedan i hatchback, ale nie pozwoliło to na utrzymanie się firmy na rynku.

W 2008 roku przeniesiono produkcję Lanosa na Ukrainę i pozostawiono jedynie Aveo. Już w 2009 roku zaczęto od redukcji załogi, a nawet zatrzymania linii produkcyjnych. Problem leżał nie tylko w samym polskim zakładzie, ale również w zagrożonym bankructwem General Motors, które zajmowało się sprzedażą samochodów w swojej sieci dealerskiej. Ostatni Chevrolet Aveo opuścił polską fabrykę 23 lutego 2011 roku, wraz z wygaśnięciem licencji. Mimo poszukiwań partnera, nie wprowadzono do produkcji żadnego nowego modelu. Zarząd kontynuował redukcję załogi oraz sprzedaż gruntów należących do zakładu.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Michał Szukalski,
zdjęcia: Materiały prasowe
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .