16.12.1883 | Daimler składa wniosek patentowy na swój silnik

16 grudnia 1883 roku Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach otrzymali patent nr DRP 28022 na silnik o pojemności 100 cm3 i mocy 0,25 KM, która była osiągana przy 600 obrotach na minutę.

Największą zaletą silnika były kompaktowe rozmiary i niska masa, dzięki czemu mógł być wykorzystywany nie tylko stacjonarnie, ale również w pojazdach.

Z tego projektu wyewoluował kolejny, mocniejszy motor, nazwany Zegarem dziadka, który został już przetestowany w trójkołowym pojeździe Daimlera i Maybacha w 1886 roku.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Michał Szukalski,
zdjęcia: Materiały prasowe
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .