2018 – spektakularny rok SEAT-a: 18 kamieni milowych

2018 był wyjątkowym rokiem w historii SEAT-a. Hiszpanie wyodrębnili ze swojej oferty markę CUPRA i wprowadzili na rynek flagowego, dużego SUV-a Tarraco. SEAT, który jest obecny na ponad 80 rynkach, rozwija swoje nowe projekty w Algierii czy Chinach. W 2018 r. z dumą ogłaszał kolejne inicjatywy w dziedzinie cyfryzacji i connectivity, a jego działalność przyniosła mu ponad 60 nagród. Oto 18 kamieni milowych w ubiegłym już, niezwykłym dla hiszpańskiego producenta, roku.

1 – Szybujące wyniki finansowe

SEAT rozpoczął rok z najlepszymi wynikami w swojej historii, z zyskiem po opodatkowaniu w wysokości 281 milionów euro, sprzedażą 470 000 pojazdów i obrotem ponad 9,5 miliarda euro w 2017 r. Do września rezultaty finansowe potwierdzały tę pozytywną tendencję. Prawdopodobnie marka zamknie rok 2018 z najlepszymi wynikami sprzedaży w swojej historii, po przekroczeniu w listopadzie wolumenu sprzedaży z całego 2017 roku, dostarczając 492 300 pojazdów.

 

2 – Witaj, Tarraco!

SEAT zaprezentował swojego długo wyczekiwanego dużego SUV-a. SEAT Tarraco, który został flagowym modelem marki, zadebiutował w Tarragonie, mieście, z którym jest związany swoją nazwą. Po raz pierwszy w historii producenta wybrano ją w głosowaniu podczas globalnego konkursu #SEATseekingName, w którym napłynęło ponad 146 000 pomysłów na nazwę od miłośników SEAT-a z całego świata. Tarraco, obok modeli Ateca i Arona, uzupełnia gamę SUV-ów producenta, a jego produkcja rozpoczęła się w zakładzie w Wolfsburgu w połowie października. Pierwsze zarejestrowane egzemplarze wyjadą na drogi na początku 2019 r.

 

3 – CUPRA, narodziny wyjątkowej marki

Uosobienie ekspresji sportowego stylu SEAT-a, CUPRA, została zaprezentowana jako nowa marka, zyskując unikalną osobowość. Stworzona, aby urzekać entuzjastów motoryzacji i wszystkich tych, którzy szukają marki, która jest oryginalna, wyrafinowana, pełna pasji i sportowego ducha. Jej pierwszy model, CUPRA Ateca, pojawił się w salonach dealerskich w październiku. Natomiast już w 2020 r. na tor podczas nowej serii wyścigów elektrycznych samochodów turystycznych wyjedzie model eTCR.

2018 – spektakularny rok SEAT-a: 18 kamieni milowych

 

4 – Rozwój struktury zarządzania

Prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess, został w czerwcu wybrany na przewodniczącego zarządu SEAT. Ponadto prezes SEAT-a Luca de Meo został od lipca nowym prezesem zarządu Volkswagen Group España Distribución, co czyni go największym przedstawicielem Volkswagen Group w Hiszpanii.

 

5 – Ni hao, Chiny

Volkswagen Group China, SEAT i JAC nawiązali współpracę, aby wspólnie promować mobilność elektryczną w Chinach. Podpisali dwa strategiczne porozumienia w Berlinie i Madrycie w 2018 r., w których zapowiedziano wejście SEAT-a, partnera w spółce joint venture JAC Volkswagen, na chiński rynek w 2021 r. Trzej partnerzy będą współpracować przy elektryzowaniu pojazdów SEAT-a. Ponadto położono już kamień węgielny pod budowę nowego centrum badawczo-rozwojowego w Hefei.

 

6 – Orientacja na Afrykę

SEAT został wyznaczony przez Grupę Volkswagen do kierowania rozwojem konsorcjum w Afryce Północnej. Producent dynamicznie rozwija się w Algierii, gdzie w fabryce Grupy Volkswagen w Relizane montuje Aronę, Leona (w tym jego wersję CUPRA), Atecę oraz Ibizę. Od momentu otwarcia fabryki w 2017 r. wyjechało z niej ponad 60 000 modeli Volkswagen Golf, Polo, Tiguan, Passat i Caddy; Škoda Octavia, Rapid i Fabia; Audi A3 i Q2.

Dodano: 5 lat temu,
autor: SEAT PR,
zdjęcia: SEAT PR
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .