Fiat Punto 2012 - bestseller u kosmetyczki

Fiat Punto trzeciej generacji zadebiutował w 2005 roku. Mimo 7 lat na karku auto do dziś wyróżnia się przyjemną dla oka stylistyką. Nie wszyscy szukają agresywnych kształtów i dynamicznych sylwetek, a poczciwy Fiat Punto jest dla takich osób idealną alternatywą. Teraz autko z Włoch doczekało się liftingu. Co się zmieniło?

Fiat Punto trzeciej generacji zadebiutował w 2005 roku. Mimo 7 lat na karku auto do dziś wyróżnia się przyjemną dla oka stylistyką. Nie wszyscy szukają agresywnych kształtów i dynamicznych sylwetek, a poczciwy Fiat Punto jest dla takich osób idealną alternatywą. Teraz autko z Włoch doczekało się liftingu. Co się zmieniło?

Obecne zmiany kosmetyczne to już druga tego typu operacja w wykonaniu Fiata Punto. Gdy Grande Punto zmieniło się w Punto Evo wygląd samochodu pozostał prawie taki sam - różnice polegały na bogatszym wyposażeniu i wprowadzeniu do oferty nowych silników. Z Punto na 2012 rok sytuacja wygląda podobnie. Czego więc możemy się spodziewać?

Różnice w wyglądzie są minimalne. Lekkiej modyfikacji poddano zderzaki. Jeśli szukamy dalszych zmian, niczego nie znajdziemy bo na tym kończy się modyfikacja stylistyczna Fiata Punto. Elementy, które w wersji Evo były nielakierowane i wypukłe teraz będą w kolorze nadwozia. Zdaniem producenta poprawiła się jakoś wykończenia wnętrza, całości zaś dopełniają 15-calowe, stylowe felgi z lekkiego stopu oraz trzy nowe lakiery metalizowane karoserii: turkusowy Oil, czerwony Ruby oraz szary Corse.

Dużo ważniejszą nowością jest nowe serduszko pod maską. W nowym Punto 2012 debiutuje turbodoładowana jednostka benzynowa TwinAir o pojemności 875 cm3 i mocy 85 KM. Silnik ten, zdaniem producenta, jest potwierdzeniem idealnej równowagi pomiędzy ekologią (emisja CO2 98 g/km), a przyjemnością prowadzenia (moc 85 KM przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm przy 2000 obr/min).

Dzięki specjalnej kalibracji modułu sterującego, silnik ten może pracować w dwóch trybach, przełączanych przyciskiem na desce rozdzielczej. Tryb Normal wyzwala pełną moc niezbędną do dynamicznej jazdy, tryb Eco natomiast, powoduje ograniczenie momentu obrotowego i spadek zużycia paliwa. Przydałby się jeszcze tryb Sport, wyciskający z jednostki kilka koni mechanicznych.

Gama modelowa Punto na rynku polskim składa się z czterech wersji wyposażenia - Fresh, Estiva, Easy oraz Lounge i ze względu na swoje zróżnicowanie pod kątem wyposażenia oraz dostępnych jednostek napędowych powinna trafić w upodobania szerokiej liczby odbiorców. Dostępna jest także specjalna wersja wyposażenia TwinAir dedykowana dwucylindrowemu silnikowi o tej nazwie.

Charakterystycznym wyróżnikiem tej wersji są słupki nadwozia i lusterka zewnętrzne w lśniącej czerni, unikalny wzór felgi ze stopu lekkiego i specjalna, materiałowa tapicerka siedzeń Sportex. Nabywca ma do wyboru 13 kolorów karoserii - w tym ekskluzywny dla tej wersji zielony Lime z opcją dachu lakierowanego na czarno.

To dobrze, że producent stara się, aby oferta modeli Punto była ciągle świeża, ale wiele osób z niecierpliwością czeka na następce wysłużonej już "Kropki".

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .