Dwa nowe V6 w Audi Q8. Przedsmak SQ8

Oferta Audi Q8 na europejskim rynku powiększy się o dwie trzylitrowe, 6-cylindrowe jednostki napędowe. Zarówno silnik benzynowy, jak i diesel zapewniają niezłe wartości przyspieszenia, choć trudno jednak oczekiwać, by spowodowały one, że władze niemieckiej marki zrezygnują z oczekiwanego już przez fanów Audi wariantu SQ8.

Audi Q8 z nowym trzylitrowym silnikiem benzynowym w nomenklaturze firmy będzie nosić oznaczenie Q8 55 TFSI. Jednostka ta generuje 340 koni mechanicznych oraz dysponuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerokim zakresie obrotów (od 1370 do 4500 obr/min).

Turbodoładowany silnik będzie w stanie rozpędzić największego w ofercie Audi SUV-a do prędkości 100 km/h w zaledwie 5,9 s i pozwoli uzyskać maksymalną prędkość 250 km/h. Choć gdyby nie "elektroniczny kaganiec", prędkość ta z pewnością byłaby wyższa.

Druga z nowości w ofercie, która napędzać będzie wersję Q8 45 TDI, oferuje 231 KM maksymalnej mocy i tyle samo co w wersji benzynowej maksymalnego momentu obrotowego, który jednak w tym przypadku będzie osiągany od 1750 do 3250 obr/min. W tej odmianie silnikowej Audi Q8 osiągnie prędkość 100 km/h po 7,1 s, prędkość maksymalna wynosi 233 km/h.

Benzynowe V6 będzie średnio "wypijać" 8,9-9,1 litra benzyny na każde 100 km, podczas gdy ropniak zużyje na tym samym dystanie ok. 6,4-6,7 litra oleju napędowego.

Obie nowe wersje silnikowe będą w standardzie tzw. mikrohybrydami, co oznacza, że na wyposażeniu znajdziemy 48-woltową instalację, dzięki której spalanie będzie niższe o ok. 0,7 l/100 km. Ważnym elementem tego układu będą również litowo-jonowe baterie, które gromadzić będą m.in. energię odzyskaną podczas hamowania. Podczas jazdy ze stałą prędkością rzędu od 55 do 160 km/h Audi Q8 będzie mogło poruszać się w tzw. trybie żeglowania, czyli z odłączonym przez maksymalnie 40 s silnikiem.

W obu wersjach silnikowych za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowa przekładnia tiptronic i oczywiście w standardzie mamy stały napęd na wszystkie koła. Standardowym wyposażeniem są także 19-calowe felgi, układ zawieszenia z regulowanymi amortyzatorami oraz układem drive select dynamic.

Audi Q8 55 TFSI na rynku niemieckim będzie kosztować od 76 300 euro, podczas gdy ceny wersji Q8 45 TDI zaczynają się od 73 300 euro.

Dodano: 5 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .