Czwarta generacja Audi RS6 Avant nadjeżdża. Pod maską 600 KM

Dla fanów Audi to jeden z najważniejszych modeli, który stanowi najlepsze ucieleśnienie charakteru tej marki, czyli sportowych genów połączonych z rodzinnym i komfortowym zarazem charakterem. Nowa, czwarta już generacja Audi RS6 Avant, czyli jednego najmocniejszych kombi dostępnych na rynku, nie zawodzi i pod maską ma potężny silnik benzynowy V8, jednak idąc z duchem czasu będzie on wspierany systemem mild hybrid.

Nowe Audi RS6 Avant ma pod maską znaną już jednostkę 4.0 TFSI biturbo V8, która w najnowszej generacji niemieckiego kombi generuje 600 KM maksymalnej mocy oraz maksymalny moment obrotowy 800 Nm, który jest dostępny w zakresie od 2100 do 4500 obr/min. RS6 Avant będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 3,6 s, a prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W wersji z opcjonalnym pakietem dynamicznym maksymalna prędkość wynosi 280 km/h, a z pakietem dynamicznym plus nawet 305 km/h.

Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowiada ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów oraz funkcją Launch Control. Siły napędowe dystrybuowane są za pośrednictwem mechanicznego centralnego dyferencjału w stosunku 40:60 (przód i tył). Jeśli jedno z kół wpadnie w poślizg, automatycznie więcej momentu trafia na oś z lepszą przyczepnością. W skrajnych sytuacjach nawet 70% momentu może zosatć przekierowana na oś przednią i nawet 85% na tył.

Selektywny rozkład momentów między kołami optymalizuje zwrotność i zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. Układ ten przyhamowuje lekko koło będące po wewnętrznej stronie zakrętu i tym samym mniej obciążone, jeszcze zanim wpadnie ono w poślizg. Sportowy mechanizm różnicowy quattro wchodzący w skład opcjonalnego pakietu dynamicznego i pakietu dynamicznego plus podczas wchodzenia w zakręt z dużą prędkością rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami zwiększając w ten sposób przyczepność, stabilność i dynamikę samochodu.

Po raz pierwszy w Audi RS6 Avant pojawi się 48-woltowy układ elektryczny mild hybrid MHEV. Jego sercem jest alternator-rozrusznik RSG, który podczas hamowania może odzyskać nawet 12 kW mocy i zgromadzić ją w akumulatorze litowo-jonowym. Przy prędkości od 55 do 160 km/h, jak kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, w zależności od ustawień Audi RS6 Avant będzie albo odzyskiwać energię, albo przejdzie w tryb żeglowania nawet przez 40 s. Dzięki technologii MHEV zużycie paliwa może się zmniejszyć nawet o 0,8 litra na 100 km.

Kolejnym ważnym elementem układu napędowego jest system cylindrów uruchamianych na życzenie – cylinder od demand (COD). System ten przy niskich i średnich obciążeniach silnika odłącza cylindry nr 2, 3, 5 i 8, wyłączając wtrysk do nich, zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe. Gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu by uzyskać wyższą moc silnika, odłączone cylindry są natychmiast aktywowane.

Kierowca może wpływać na brzmienie silnika V8, wybierając odpowiednie ustawienie w systemie Audi drive select. Opcjonalny układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur wydechowych dostarcza wyjątkowych, sportowych wrażeń słuchowych. W konfigurowalnych trybach RS1 i RS2 to klient decyduje o tym, czy dźwięk dochodzący z układu na być sportowy, czy raczej łagodny.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .