Citroen kończy z hydropneumatycznym zawieszeniem

Z fabryki w Rennes wyjechał właśnie ostatni egzemplarz drugiej generacji modelu C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem. O ile model ten ma powrócić w nowej odsłonie, to o hydropneumatyce możemy zapomnieć. Francuzi zapowiadają zastąpienie tej technologii innym rozwiązaniem.

Druga generacja Citroena C5 na rynku pojawiła się w 2005 r., co oznacza, że obecnie jest już najstarszym modelem w segmencie średnich aut na europejskim rynku. W minionym roku zakończona została produkcja wersji sedan, a teraz z francuskiej fabryki wyjeżdżają właśnie ostatnie egzemplarze odmiany kombi.

Ponad 630 tys. sprzedanych egzemplarzy nie jest złym wynikiem, ale w minionym roku liczba wydanych klientom aut wyniosła zaledwie 10 tys. sztuk. Nie ma więc, co się dziwić, że francuski koncern podjął decyzję o zakończeniu sprzedaży. Decyzja ta dotyczy jednak wyłącznie rynku europejskiego. W Chinach w dalszym ciągu ten model będzie produkowany, tyle że z nieco zmienionym designem i całkowicie nowym wnętrzem. To efekt sporej popularności sedanów w największym pod względem ludności kraju świata.

Nie potwierdzają się natomiast informacje, że Francuzi całkowicie zrezygnują z modelu C5 na Starym Kontynencie. Podobno prowadzone są prace nad nową generacją "C-piątki", choć trzecia odmiana C5 będzie jednak najprawdopodobniej hatchbackiem. Wiadomo też, że w ofercie pojawi się wersja hybrydowa.

Koniec drugiej generacji C5 oznacza jednocześnie koniec pewnej ery w historii Citroena. Model ten jest bowiem ostatnim, w którym było dostępne hydropneumatyczne zawieszenie. Już wcześniej władze francuskiej marki zapowiedziały, że wraz z końcem produkcji C5 zakończą stosowanie tej technologii, która była oferowana w różnych modelach Citroena od ponad 60 lat.

Zakończenie produkcji hydropneumatycznego zawieszenia wiąże się z chęcią ograniczenia kosztów, gdyż to rozwiązanie podnosi cenę modeli. Francuzi zapowiedzieli, że pracują nad zawieszeniem znacznie tańszym w produkcji, ale zapewniającym równie wysoki poziom komfortu. Pożyjemy, zobaczymy...

Dodano: 6 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: AC
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .