Audi RS6 Avant na pierwszej prezentacji wideo

Wydaje się, że dzisiejszy dzień sponsorują literki "R" oraz "S" - Audi opublikowało w sieci aż dwa krótkie filmy prezentujące swoje najnowsze dzieła ze znaczkami RS. Dzisiejszy, wtorkowy i nieco ponury dzień zaczniemy od rozgrzewającego filmu z Audi RS6 Avant. Przypomnijmy sobie jeszcze, co oferuje to piekielne kombi.

Wydaje się, że dzisiejszy dzień sponsorują literki "R" oraz "S" - Audi opublikowało w sieci aż dwa krótkie filmy prezentujące swoje najnowsze dzieła ze znaczkami RS. Dzisiejszy, wtorkowy i nieco ponury dzień zaczniemy od rozgrzewającego filmu z Audi RS6 Avant. Przypomnijmy sobie jeszcze, co oferuje to piekielne kombi.

Jeśli dla kogoś kombi to nudne auto do wożenia bagażu i rodziny, powinien choć raz uważnie przyjrzeć się Audi RS6 Avant. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowa odsłona jest odrobinę słabsza. Czy to wielki powód do rozczarowania? Być może zapaleni fani tego modelu lekko się skrzywią i pogrymaszą, ale dla każdego innego kierowcy moc pod maską i tak będzie piorunująca. Poza tym moc na papierze to nie wszystko. Pod maską poprzednika pracowała 5,0-litrowa jednostka napędowa V10 bi-turbo generująca 579 KM i 650 Nm momentu obrotowego. A co kryje się w nowym modelu?

W nowym Audi RS6 Avant mamy mały kompromis. Jednostka jest mniejsza i słabsza - 4,0-litrowe V8 generuje teraz 560 KM w zakresie między 5700 a 6700 obr./min - jednak moment jest aż o 50 Nm wyższy i wynosi teraz 700 Nm osiąganych między 1750 a 5500 obr./min. Czy spadek mocy rzędu niespełna 20 KM i zysk 50 Nm wpłynie na osiągi?

Zaraz przejdziemy do osiągów, ale zostańmy jeszcze chwilę przy jednostce napędowej. Warto wspomnieć o tym, że nowy silnik dostał system COD (Cylinder On Demand), który przy niskich obrotach i niewielkim obciążeniu włącza tylko 4 cylindry w 4,0-litrwoej jednostce TFSI. Silnik sprzężony jest z 8-biegową skrzynią tiptronic, która kieruje napęd na wszystkie koła.

No i teraz najważniejsze - osiągi. Czy spadek mocy jakoś na nie wpłynął? Owszem, ale pozytywnie! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 3,9 sekundy, co jest czasem aż 0,5 sekundy lepszym niż u poprzednika. Mało tego! Lamborghini Gallardo LP560-4 osiąga prędkość 100 km/h zaledwie o 0,2 sekundy szybciej! A jak prezentuje się prędkość maksymalna? Klienci, którzy zdecydują się na nowe Audi RS6 Avant mają do wyboru 3 opcje. Podstawowy model osiąga 250 km/h, auto z opcjonalną paczką Dynamic osiąga 280 km/h, natomiast paczka Dynamic Plus pozwala rozpędzić to duże kombi do 305 km/h. Pamiętajmy, że cały czas mówimy o kombi, które mierzy 4979 mm długości i posiada przestrzeń bagażową o pojemności aż 1680 litrów!

W porównaniu do poprzednika, nowe Audi RS6 Avant waży aż o 100 kg mniej między innymi za sprawą nowego nadwozia, które w 20 procentach zostało stworzone z aluminium. To wpłynęło pozytywnie nie tylko na prowadzenie i osiągi, ale i na zużycie paliwa. Poprawa w porównaniu do poprzednika to około 40 procent - średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 l/100km. A teraz sprawdźmy, jak nowe Audi RS6 Avant prezentuje się w ruchu. Szkoda, że to tylko 31 sekund...

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .