Audi Q3 Sportback, czyli SUV-coupe z Ingolstadt

W ofercie modelu Audi Q3 pojawi się nowa wersja nadwoziowa Sportback, która łączy cechy kompaktowego SUV-a z elegancją auta o nadwoziu coupe. Model ten zadebiutuje na europejskim rynku jesienią br. limitowaną wersją „edition one”.

Kompaktowy SUV posiada znaną już dużą, ośmiokątną osłonę chłodnicy Singleframe, trapezoidalne wloty powietrza oraz wąskie reflektory zwężające się do wewnątrz. We wszystkich wersjach wyposażenia dostępne są reflektory diodowe Matrix LED, których adaptacyjne światła drogowe inteligentnie oświetlają drogę. Wariant Sportback jest dłuższy od standardowego Q3 o 16 mm, ale jednocześnie jest o 29 mm niższy.

W Audi Q3 Sportback do wyboru będzie jedenaście wersji kolorystycznych karoserii. W linii stylistycznej S line wnętrze, zderzaki, krawędzie nadkoli i listwy progowe są również odpowiednio polakierowane. W tej sportowej wersji modelu standardowe, 17-calowe felgi z oponami w rozmiarze 215/65 zastąpione zostały felgami aluminiowymi o rozmiarze 18 cali, z oponami 235/55. Opcjonalnie dostępne są też felgi 19- oraz 20-calowe z delikatnie poszerzonymi nadkolami.

Każdy wariant Audi Q3 Sportback posiada aluminiowe ramy dachu oraz aluminiowe ramki szyb w drzwiach. Natomiast ramki słupków B oraz C mają czarny kolor.

Na początku Audi Q3 Sportback oferowany będzie w jednej wersji benzynowej i dwóch wysokoprężnych. Najmocniejszym z nich jest silnik 2.0 TFSI o mocy 230 KM. Silnik Diesla występuje w dwóch wersjach mocy: 150 KM oraz 190 KM. Nieco później pojawi się jeszcze silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM z systemem cylinder on demand, który przy niskich i średnich obciążeniach wyłącza drugi i trzeci cylinder. Silnik ten posiada ponadto system mild-hybrid (MHEV) bazujący na 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej, który pozwala zredukować spalanie o 0,4 l/100 km.

Sercem systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) odzyskujący podczas hamowania do 12 kW mocy i przekazujący ją do kompaktowego akumulatora litowo-jonowego. Przy prędkości pomiędzy 40 a 160 km/h podczas hamowania silnik przełącza się w tryb jazdy na biegu jałowym albo w tryb żeglowania.

Za przeniesienie mocy na koła odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic wraz z napędem na cztery koła quattro. Jedynie w bazowych odmianach silnika 1.5 TFSI oraz 2.0 TDI napędzane są wyłącznie koła przedniej osi. Centralnym elementem napędu na cztery koła quattro jest sterowane elektronicznie, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe montowane na osi tylnej.

Na życzenie dostępne jest zawieszenie z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia, którego sterownik przetwarza sygnały z czujników przyspieszenia i ruchu kół, kontrolując ruchy struktury nadwozia. Dzięki temu, amortyzacja każdego z kół w kilka milisekund przystosowuje się do stanu nawierzchni i do warunków drogowych.

Ponadto w standardzie dostępny jest system Audi drive select z sześcioma trybami jazdy, które dostosowują pracę wielu podzespołów (charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów, kontroli tłumienia amortyzatorów, moc wspomagania kierownicy) do różnych warunków drogowych. Oprócz ustawień standardowych dostępne są tryby: komfortowy, dynamiczny i wydajny oraz tryb indywidualny ustalany przez kierowcę. Do jazdy poza drogami utwardzonymi służy tryb offroad. W tym trybie układ elektronicznej kontroli stabilizacji przełącza system kontroli trakcji w tryb offroad.

Audi Q3 Sportback pojawi się w sprzedaży jesienią br. i będzie produkowany w węgierskiej w Győr. Na początku na rynku pojawi się limitowana wersja „edition one”. Będzie ona dostępna w srebrnym lub czarnym kolorze. W obu przypadkach zewnętrzna stylistyka bazuje na linii S line oraz na czarnym pakiecie stylistycznym. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka linia stylistyczna „edition one srebrna rosa” bazująca na linii design selection oraz na srebrnych odcieniach kolorystycznych. Z kolei linia „edition one czarny Mythos” oparta jest na linii wnętrza S line i uzupełniona o niebieskie powierzchnie z Alcantary umieszczone na desce rozdzielczej i na podłokietnikach w drzwiach.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Audi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .