Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 253 408

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

9,6
Mazda 3 III
Hatchback 2.5 SKYACTIV-G 187KM 138kW
Na trasie można zejść do przyzwoitego spalania kosztem oczywiście prędkości, prędkość obrotowa max 2 tyś.Najbardziej paliwożerne wydaje się pokonywanie małych odcinków przy ujemnej temperaturze. Olej 0w20 Skrzynia automat
6,8
Skoda Yeti
Minivan Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Napęd na 4 koła DSG6. Z 35 tysięcy km spalanie 6,2. Dynamika wyższa przez chip na 170 koni. Również jeżdżę z dwuosiową przyczepą daje sobie radę bardzo fajnie. Bardzo dobre auto w trasy spalanie przy 120 to między 5,4 do 6 litrów wszystko zależne od kierunku wiatru
5,0
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Auto bardzo oszczędne a przy tym dynamiczne i proszę nie podpierać się danymi z testów. W rzeczywistości jest dużo lepiej. Przy normalnej jeździe po Poznaniu spalanie od 4,2(spokojna jazda z przewidywaniem sytuacji i obserwacja tego co dzieje się wokół nas) do 5,7(patrzenie 10m przed maskę i brak jakiegokolwiek przewidywania sytuacji na drodze czyli jazda typowego kierowcy.
12,8
BMW Seria 7 G11-G12
Sedan L 750i 450KM 331kW
Póki jedziesz to pali znośnie, jak stoisz w korku to średnie spalanie rośnie w oczach. Przy dynamicznej jeździe po mieście bez problemu można przekroczyć 20L/100km. W trasie jadąc płynnie i z przepisami - poniżej 10L/100km
9,4
Mercedes Klasa C W204
Limuzyna 3.5 350 CGI BlueEFFICIENCY 306KM 225kW
Jeśli nie jeździsz dużo w korkach to pali ~0,7l więcej niż benzyny 1.8 a przyjemność z jazdy 3x większa :-) Na drodze krajowej do 90km/h spalił mi mniej niż silnik 1.8 CGI na tej samej trasie.
9,5
Mercedes Klasa C W204
Kombi T204 Facelifting 250 BlueEFFICIENCY 204KM 150kW
Bardzo dobrze się prowadzi. Wdzięczne i praktyczne auto. Mimo wieku i przebiegu 320 tys. nie psuje się zbytnio.
11,1
Mercedes Klasa C W204
Kombi T204 Facelifting 200 BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Jeździ się wygodnie , przyspieszenie super. W mieście w korkach spalanie boli. Na trasie rewelacja.
6,5
Volkswagen Golf VIII
GTD 2.0 TDI 200KM 147kW
Wypożyczone auto, niemiecka autostrada, przy każdym rozpędzaniu pedal na maksa w podłogę, wszędzie przepisowo, kiedy brak ograniczeń - 200km/h i tempomat
5,5
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Wyjazd na majówkę 2024 - Litwa. Średnie spalanie z Augustów-Wilno-Augustów, 4.2 na 100km
6,2
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Można zejść poniżej 5l/100km ale zwg. na awaryjny dwumas, lepiej trzymać jeden bieg niżej i powyżej 2000obr/min.

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej