Szukaj

Wadliwe działanie dźwigni zmiany biegów.
Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW 2018-2021

  • Autor: Szkrobi
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 6 tys. km
Dacia Duster ma niską kulturę pracy dźwigni zmiany biegów. Jest to normalne. U mnie wystąpił problem, że przy redukcji z biegu 5 lub 6 dźwignia wcale nie wracała do położenia neutralnego (do luzu) tylko zostawała gdzieś pomiędzy biegami 5 i 6. Próba redukcji do biegu 3 lub 4 kończyła się zwykle ponownym ich wybraniem lub też konfliktem mechanicznym. Żeby zredukować trzeba było myśleć żeby każdorazowo samemu poprawić bieg najpierw do pozycji luzu. Jazda przestała być komfortowa, dźwignia czasem też jakby haczyła po drodze o coś.

Komentarze

silnik 1.3 , 150KM. Przebieg 90 tys. Usterki: Nie wracający lewarek skrzyni biegów, bujający się fotel kierowcy, wymiana czujnika sondy lambda, rozszczelniony termostat do wymiany, wymiana drążka kierownicy. Po za tym jeździ.
Odpowiedz
Też się skusiłem na to "cudo" , po roku szczęśliwie sprzedałem. Konstruktorzy chyba nie wiedzą co znaczy ergonomia. Więcej nie popatrzę na tą pseudo markę. Składak że staroci Reno.
Odpowiedz
Dacia Duster 4X4 1.3 150 koni podobne problemy z lewarkiem skrzyni biegów z piątki na trójkę nie ustawia si e w pozycji 3-4 trzeba myszkować, żeby wybrać trójkę lub czwórkę. Dodatkowo głośna praca silnika na szóstym biegu w przedziale prędkości od 95 do 105 na godzinę bardzo wkurzające w ASO stwierdzili defekt fabryczny problem z wałem podobno mają opracować jak to usunąć i będą wzywać zainteresowane osoby. Auto na gwarancji przebieg 45500 km.
Nie bardzo w to wierze ale będe pilnował sprawy Pozdrawiam Roman.
Odpowiedz
Cylinder
Mam ten sam silnik, ale 4x2. Występuje u mnie tez problem z brakiem powrotu do "luzu" i głośna praca w okolicach 100km/h.
Do skrzyni się już przyzwyczaiłem, ale przy sprzedaży będzie to spory minus.
Czy udało się jakoś to rozwiązać?
Odpowiedz
Mam Duster 1.3 -130 km 4x2 i też miałem problem nie tyle co ze samą skrzynią co z mechanizmem przy lewarku. Gdy kobieta pojechała zgłosić problem, usłyszała w ASO , że tak ma być. Gdy ja pojechałem do ASO to już nie dyskutowali. Wymiana w ciągu 1 tygodnia. Teraz nawet przy BAAARDZO OSTREJ I SPORTOWEJ JEDZIE (6500 obr. do odcięcia i zmiana,) biegi wskakują bezproblemowo. Skrzynia biegów u mnie NIE WYJE. Ideał skrzyni biegów dla mnie jest w BMW ale to jest klasa premium.
Odpowiedz
To mówisz, że kulturę ma dźwignia niską. A jak tam z jej filozofią?
Odpowiedz
tez był problem z 3 na 2 nie chciało wchodzic... tez miesiąc czekania na mechanizm...
Odpowiedz
U mnie usterka wystąpiła po 1500km. Miałem problem z wrzuceniem na luz. Po 2000 km wrzucenie skrajnych biegów (z 2 na 3, z 4 na 5,itp.) było dość problematyczne. Po 2500 km. wrzucenie jakiegokolwiek biegu sprawia problem. Skrzynia chodzi bardzo ciężko a utrafienie na właściwy bieg graniczy z cudem. Oczywiscie cały mechanizm do wymiany w ASO. Czas oczekiwania do dwóch miesiecy...
Odpowiedz
w moim przypadku wystarczyła wymiana oleju w skrzyni biegów i 0 problemów
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV